سودای صعودی دیگر در بازار مس

عصر معدن- گمانه زنی ها جدید مبنی بر تمرکز دولت چین در کنترل قیمت زنجیره فولاد، اقبال را به بازار مس بازگردانده و با توجه به برآورد افزایش تقاضای جهانی برای فلز سرخ، آینده‌ای درخشان برای آن در بلندمدت پیش‌بینی می‌شود، اما تثبیت قیمت‌ها در کانال ۱۰ هزار دلاری در کوتاه‌مدت مورد تردید است.;

سودای صعودی دیگر در بازار مس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از دنیای اقتصاد، اعلام دولت چین از تصمیم خود مبنی بر نظارت قیمتی روی نرخ کامودیتی‌ها باعث شد جریانی نزولی در روند قیمتی اغلب فلزات در بازارهای جهانی ظرف 2 هفته گذشته به وجود آید. قدرت این خبر به میزانی زیاد بود که با وجود استمرار سیگنال‌های مثبت ناشی از انتظارات مثبت تورمی در دنیا، بهای مس در بورس فلزات لندن ریزشی قابل ملاحظه داشت و بهای این فلز در بورس فلزات لندن در روز 24 ماه مه به کانال 9 هزار دلار نیز سقوط کرد. این رقم کمترین نرخ معامله این محصول ظرف یک ماه گذشته بود. البته پیش از این هم برخی تحلیلگران نسبت به ریزش بهای مس هشدار داده بودند. اگرچه با توجه به برآورد افزایش تقاضای جهانی برای این فلز سرخ، آینده‌ای درخشان برای آن در بلندمدت پیش‌بینی می‌شود، اما تثبیت قیمت‌ها در کانال 10 هزار دلاری در کوتاه‌مدت مورد تردید است.

    ظرف روزهای اخیر و با توجه به گمانه‌زنی‌های جدید مبنی بر تمرکز دولت چین در برنامه کنترل قیمت‌ روی زنجیره آهن و فولاد، اقبال به بازار مس و آلومینیوم بازگشت و مجددا در 2 روز پایانی هفته اخیر یعنی 27 و 28 مه بهای مس کانال 10 هزار دلاری را تجربه کرد.

    در هفته گذشته اخباری از احتمال وقوع اعتصابات کارگری در معدن اسکوندیدا شیلی که بزرگ‌ترین معدن فعال مس در دنیا است منتشر شد که این موضوع سیگنالی مثبت برای رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی بود. در همین زمان اخباری از ممنوعیت صادرات کنسانتره مس توسط جمهوری کنگو که چهارمین تولیدکننده معدنی مس در دنیا است با هدف تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر منتشر شد که این موضوع نیز عاملی در جهت تقویت بهای کنسانتره مس در دنیا و در نتیجه رشد بهای این محصول در بازارهای جهانی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر