تولید مس ژاپن افزایش می‌یابد

عصر معدن- بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط واحدهای ذوب ژاپن، تولید مس این کشور در شش‌ماهه مالی دوم منتهی به ماه مارس در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، با ۲/۱ درصد افزایش به ۷۸۵ هزار و ۱۹۲ تن خواهد رسید. تولید اکثر فلزات اساسی دیگر نیز افزایش خواهد یافت.;

تولید مس ژاپن افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده مس ژاپن، Pan Pacific Copper، پیش‌بینی می‌کند کندی تقاضای داخلی با سفارش‌ها شدید چین جبران شود.

    رویترز به نقل از سخنگوی این کمپانی گفت، انتظار می‌رود تقاضای صادراتی متعادل باشد، زیرا اقتصاد چین به‌طور مداوم در حال بهبود است. اما از طرف دیگر، تقاضای داخلی ژاپن در نیمه دوم ضعیف باقی خواهد ماند.
    پیش‌بینی می‌شود تولید محصولات مسی کارشده در این سال مالی، 15/6 درصد کاهش یابد و به کمترین میزان خود از سال 1975 برسد. همچنین، حجم محموله‌های صادراتی سیم‌های الکتریکی نیز با 10/8درصد کاهش مواجه خواهد شد که دلیل عمده آن اختلال در فعالیت‌های اقتصادی ناشی از بحران ویروس کرونا است.
    پیش‌بینی می‌شود میزان تولید روی نیز در شش‌ماهه دوم سال مالی با 6/1درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل، به  262 هزار و 990 تن افزایش یابد، تولید سرب با  2/9 درصد افزایش به 97 هزار و 668 تن، تولید فرونیکل با 2 درصد رشد به 7 هزار و 200 تن و تولید نیکل بدون تغییر در محدوده 29 هزار و 900 تن قرار داشته باشد.

    منبع: رویترز

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر