سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌غربی:

محدوده‌های معدنی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود

عصر معدن- سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی گفت: مزایده‌های معدنی در کشور موفقیت آمیز نبوده لذا بنا داریم محدوده‌های مزایده‌ای معادن را در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه دهیم.;

محدوده‌های معدنی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتانیوز، «صابر پرنیان» سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی، در بیست و هفتمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: مزایده‌های معدنی در کشور موفقیت آمیز نبوده لذا بنا داریم محدوده های مزایده‌ای معادن را در قالب بسته‌های سرمایه گذاری ارائه دهیم.

    وی افزود: اخذ حقوق دولتی معادن در استان رشد 37 درصدی دارد و پیش بینی می‌کنیم امسال 130تا 140درصد درآمد و تحقق منابع داشته باشیم.

    سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی در ادامه یادآور شد: پالایشی انجام شده تا کمک به معدن و تحقق حقوق معادن شود.

    وی با بیان اینکه محدوده‌های معدنی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دو مزایده انجام شده در مزایده اول 11درصد تحقق و در مزایده دوم هفت درصد و در مزایده اخیر باتوجه به مهلت داده شده درصدد تحقق 4.5 درصد و کشوری هم 6 درصد بوده است.

    پرنیان اظهار کرد: ما اینها را با پیشنهادات جمع‌بندی شده تبدیل به بسته کرده‌ایم و بنا داریم محدوده‌های مزایده‌ای را تبدیل به بسته‌های سرمایه‌گذاری کنیم که بتواند اثرگذاری بیشتری داشته و سهم آن براقتصاد استان بیشتر شود.

    وی با بیان اینکه میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در چهار ماهه اول 1403 حدود سه هزار و 983 میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد رشد داشته‌ایم، تاکید کرد: در استان آذربایجان غربی 514 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از 18 میلیون و 903 هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

    سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی افزود: برای بهره‌برداری از این معادن بیش از 9 هزار و 418 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای پنج هزار و 66 نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

    وی افزود: امسال 12 فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های اکتشافی، هشت فقره گواهی کشف برای محدوده های معدنی در شرف بهره برداری و 12 فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه این معادن 216 هزار تن است، برای بهره‌برداری از این معادن 298 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته و زمینه اشتغال مستقیم برای 72 نفر در این معادن فراهم شده است.

    گفتنی است جلسه شورای معادن استان 27 دستور‌ جلسه داشت و گزارشات جامعی از 199 محدوده اکتشافی، پهنه سونگون تکاب در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های ایمیدرو در استان و نقشه برداری پهبادی معادن ارائه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر