معافیت از حقوق ورودی برای ماشین‌آلات معدنی بی‌فایده است

عصر معدن- به اعتقاد یک کارشناس در حوزه ماشین‌آلات معدنی، معافیت واردات ماشین‌آلات معدنی از پرداخت حقوق ورودی نمادین بوده و بی‌فایده است؛ چراکه وقتی وارداتی انجام نمی‌شود، مشخص نیست چه چیز از پرداخت حق ورودی معاف شده است.;

معافیت از حقوق ورودی برای ماشین‌آلات معدنی بی‌فایده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته طی بخشنامه‌ای، معاون فنی گمرک ایران به گمرکات اجرایی تاکید کرد که ورود ماشین‌آلات معدنی و تجهیزات اکتشافی که با مجوز وزارتخانه مربوطه انجام می‌شود، به منظور تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های صنایع معدنی، از پرداخت هرگونه حقوق ورودی معاف است.

    در این زمینه حمیدرضا افراسیابی، کارشناس حوزه ماشین‌آلات معدنی، اظهار کرد: معافیت از پرداخت حقوق ورودی برای واردات ماشین‌های معدنی هیچ تأثیر خاصی ایجاد نخواهد کرد؛ چراکه این قانون برای معدن‌داران در گذشته هم وجود داشته و اجرایی شده است؛ بنابراین قانون جدیدی نیست که بخواهد مشکلی را حل کند. علت این موضوع هم این است که در حال حاضر وارداتی انجام نمی‌شود که بخواهد از پرداخت حقوق ورودی معاف شود.

    وی افزود: بنابراین مطرح شدن این موضوع تنها بازی با افکار بازرگانان است. این موضوع مطرح شده تا نشان دهند که کارها به روال خود در حال انجام هستند.

    افراسیابی با بیان اینکه قوانین ثبت سفارش واردات دشوار است، گفت: اعلام می‌شود که ثبت سفارشات خود را انجام دهید، برای ثبت سفارش که مراجع می‌کنیم بانک مانع می‌شود. مشکلات بانکی را برطرف می‌کنیم، بازرگانی سد راه می‌شود و سپس گمرک و غیره؛ بنابراین قوانین در داخل سیستم‌ها آنقدر پیچیده است که بازرگان را از ادامه فعالیت منصرف می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر