استخراج معدن از دل موقوفه در خدابنده

عصر معدن- ‌معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای احیای موقوفات، مجوز استخراج یک معدن در روستای «اردهین» از توابع شهرستان خدابنده اخذ شد.;

استخراج معدن از دل موقوفه در خدابنده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، داوود قاسم‌لو ، اظهار کرد: در راستای احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری اقتصادی آن‌ها به نفع مردم، اقداماتی انجام می‌شود که توسعه اشتغال یکی از رویکردهای اوقاف در این بخش است.

    وی از ثبت یک معدن استخراج سنگ تراورتن در روستای موقوفه «اردهین» از توابع شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: راه‌اندازی این معدن سالانه بیش از 200 میلیون تومان برای این روستا درآمدزدایی می‌کند.

    ‌معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه معدن ثبتی در این روستا در حال بهره‌برداری است، یادآور شد: این معدن ذخیره 20 هزار تن سنگ تراورتن را دارد و برداشت سالانه معدن ثبت شده 2000 تن است و 10 سال می‌توان به استخراج از این معدن ادامه داد.

    این مسئول با اشاره به اینکه نیت واقف برای تأمین نیازهای این روستا از جمله مسجد، مدرسه، کمک به دانش‌آموز و حوزه درمان است، عنوان کرد: با درآمد این معدن می‌توان مسجد یا مدرسه برای روستاییان ساخت و یا حتی با اضافه شدن درآمد آن می‌توان بیمارستان تخصصی احداث کرد.

    قاسم‌لو با اشاره به اینکه این روستا به صورت شش دانگ موقوفه بوده و در مرز بین خدابنده و همدان قرار دارد، تصریح کرد: کل 2100 هکتار این روستا موقوفه است و قطعا عواید این موقوفه نیز به نفع مردم هزینه خواهد شد.

    وی به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: برای برنامه‌ریزی و مدیریت املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق آن‌ها را در داشته باشیم که با ثبت اطلاعات همه موقوفات و رقبات در این سامانه زمینه احیای موقوفات نیز فراهم می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر