تاکید موثقی نیا بر ضرورت استفاده گسترده از ظرفیت های MMTE در صنایع فولاد

عصر معدن- محمدرضا موثقی نیا طی بازدید از شرکت مهندسی فناور معادن و فلزات بر ضرورت استفاده گسترده از ظرفیت های MMTE در صنایع فولاد تاکید کرد.;

تاکید موثقی نیا بر ضرورت استفاده گسترده از ظرفیت های MMTE در صنایع فولاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو ، با حضور در شرکت مهندسی فناور معادن و فلزات و دیدار با مدیران ارشد این گروه، از نزدیک با قابلیت ها و دستاوردهای این گروه در حوزه معادن و صنایع معدنی آشنا و در جریان روند فعالیت ها قرار گرفت.

    همچنین وی با حضور در نشست تخصصی ارزیابی فعالیت های گروه MMTE ، پس از دریافت گزارشی از روند اقدامات و فعالیتهای این شرکت در عرصه معادن و صنایع معدنی که از سوی علی همتی مدیرعامل شرکت MMTE ارائه گردید، از مجموعه تجارب و دستاوردهای این گروه را در توسعه صنعت فولاد تقدیر کرد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه تجارب MMTE طی دو دهه گذشته در عرصه های متعدد حوزه طراحی و اجرای طرح های گوناگون صنعت فولاد در سراسر کشور که به ارتقاء سطح تولید فولاد انجامیده، گویای رتبه و توان فنی گسترده این شرکت بوده است افزود: ظرفیت های حاصل از انباشت مهارت های ارزشمند این گروه باید در برنامه پیش روی توسعه معادن و صنایع معدنی ایران به طور فراگیر به کار گرفته شود .

    وی با بیان اینکه پیشبرد فعالیت ها این شرکت کماکان با پشتیبانی های لازم در سطوح مختلف ایمیدرو ادامه خواهد یافت عنوان کرد: در این راستا لازم است با اصلاح و به روز رسانی اساسنامه شرکت، روند حرکتی توسعه معادن و صنایع معدنی در حوزه های غیرفولادی شتاب گیرد .

    در این دیدار، همتی تصریح کرد: این گروه همگام با استراتژی و راهبردهای ابلاغی ایمیدرو و با در اختیار داشتن مزیت های متنوعی چون برخورداری از دانش فنی میدرکس، سرمایه انسانی شاخص و نیز تجارب بهینه در اثنای اجرای طرح توانسته است سهم مهمی در تحقق اهداف تولید آهن اسفنجی و نیز گسترش صنایع روزآمد در قطب های دارای ذخایر معدنی کشور داشته باشد .

    همچنین در این نشست، معاونان، مدیران و مدیران عامل شرکتهای تابعه گروه ضمن تشریح حوزه های مسوولیت، گزارش جامعی از عملکرد حوزه مدیریتی خود در ادوار مختلف ارائه دادند .

    معاون مهندسی و تکنولوژی MMTE در این نشست توانمندی های فنی و مهندسی را معرفی نمود و گفت: شرکت با تکیه بر پتانسیل و قابلیت های نیروی انسانی جوان و باتجربه خود طی سالهای حضور در عرصه فولاد توانسته است با طراحی و به روز آوری مستمر نرم افزارهای مورد نیاز پروژه های جاری، علاوه بر توان افزایی در شبکه دانش و فناوری و مهارت های خود، مسیر توسعه طرح ها را متناسب با الگوی زمانی و هزینه ای پیش بینی شده به خوبی طی نماید .

    به گفته محمدزاده، گروه MMTE به عنوان یک شرکت ایرانی با تمرکز بر بهینه سازی و ارتقاء ظرفیت پلنت ها، دستاوردهای شاخصی در حوزه مهندسی صنعت فولاد ایران به ثبت رسانده است که از جمله آن می توان به ارتقاء توان واحدهای سری 800 و یک میلیون تن مبتنی بر تکنولوژی میدرکس اشاره نمود که طی آن ظرفیت این واحدها به ترتیب به یک میلیون تن و در واحدهای مگامدول به 1850 هزار تن در سال ارتقاء یافته است .

    در این نشست، شمس الدین، مدیر توسعه بازار گروه MMTE، نیز عمده ترین دستاوردهای این گروه را در اجرا و بهره برداری موفق طرح های مختلف گندله سازی، آهن اسفنجی و فولادسازی را مطرح و با اشاره به توانمندی های این گروه خواستار ارائه حمایت های قانونی و پشتیبانی های لازم از سوی ایمیدرو در جهت پیشبرد برنامه های آتی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر