طی ۴ماه نخست ۲۰۱۹:

افت تقاضای سرب عرضه در بازارهای جهانی را کاهش داد

عصر معدن- افت تقاضای سرب عرضه جهانی این ماده معدنی طی ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی را کاهش داد.;

افت تقاضای سرب عرضه در بازارهای جهانی را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، طی 4 ماهه نخست سال جاری میلادی افت تقاضای فلز روی منجر به کسری عرضه 97هزار تنی این فلز در بازارهای جهانی شد. طی این مدت، تولید جهانی معادن روی با رشد 1.5 درصدی به 4 میلیون و 120هزارتن رسید که به طور عمده ناشی از افزایش تولید در استرالیا و رشد جزئی تولید در اروپا، نامبیا و آفریقای جنوبی است.

    همچنین، در 4 ماهه نخست سال 2019 میلادی تولید معادن روی در کشورهای چین، هند، مکزیک، پرو و ایالات متحده آمریکا با کاهش مواجه شده است.

    تولید روی تصفیه شده از 4 میلیون و 350هزار تن در4 ماهه نخست سال 2018 میلادی به 4 میلیون و 250هزار تن در مدت مشابه سال جاری میلادی کاهش یافته است.تولید این محصول در مکزیک و پرو افزایش و در کشورهای چین، هند و روسیه با کاهش تولید مواجه شده است.

    طی مدت یادشده، مصرف این ماده معدنی با افت 1.3 درصدی به 4 میلیون و 350 هزار تن کاهش یافت. میزان مصرف روی در چین افزایش داشته در حالی که مصرف این ماده معدنی در هند، ژاپن و اروپا بدون تغییر ماند.

    کاهش عرضه 39هزار تنی سرب

    کاهش عرضه سرب طی 4 ماهه نخست 2019، به 39 هزار تن رسید. این در حالی است که تولید معادن سرب با رشد 0.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2018 به یک میلیون و 540هزارتن رسید. چین با کاهش تولید و کشورهای هند و سوئد و پرو رشد تولید با افزایش تولید مواجه شدند.

    در مدت یادشده، تولید سرب نیز با 2.3 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 3 میلیون و 870هزار تن افزایش یافت. همچنین مصرف این ماده معدنی به 3 میلیون و 90هزار تن رسید که حاکی از رشد 2.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر