ابعاد مثبت و منفی کرونا در معدن

عصر معدن- رئیس خانه معدن ایران گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی ماشین‌آلات معدنی به واسطه شیوع ویروس کرونا، افت چشمگیری پیدا کرده است . فرصت خوبی برای خرید است اما واحد‌های کوچک و متوسط معدنی با شیوع کرونا و افت تقاضا، به ورطه نابودی می‌روند.;

ابعاد مثبت و منفی کرونا در معدن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فلزات آنلاین، محمدرضا بهرامن با اشاره به تهیه پروتکل‌های بهداشتی–انضباطی بخش معدن برای مقابله با شیوع کرونا در این بخش، اظهارکرد: این پروتکل‌ها به تایید دولت رسید و به اجرا گذاشته شد؛ به نحوی که به پشتوانه این پروتکل‌ها توانستیم مجوزهای موردنیاز برای جابه‌جایی محصولات معدنی در ایام نوروز را صادر کنیم.

    وی با بیان اینکه 25 درصد ارزآوری کشور طی سال گذشته، به بخش معدن اختصاص داشته است، افزود: امروز ماشین‌آلات این بخش، تا 25 درصد کاهش قیمت داشته و اکنون بهترین فرصت برای واردات این ماشین‌آلات است.

    رئیس خانه معدن ایران گفت: متاسفانه نوع نگرش سیاست‌گذاران مانع از اقدام در این زمینه می‌شود؛ چراکه در 25 فروردین‌ماه اعلام کردند که ورود ماشین‌آلات با عمر بیش از پنج سال ممنوع است.

    بهرامن خاطرنشان کرد: واحد‌های کوچک و متوسط معدنی با شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا، به ورطه نابودی می‌روند و بسیاری واحد‌ها که در ماه‌های اخیر تعطیل شده‌اند، هنوز به چرخه تولید بازنگشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر