برنامه های ویژه برای افزایش تولید و اکتشاف

برنامه تولید ۹۰۵ هزار تن ماده معدنی در انگوران

عصر معدن- مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اعلام کرد: برنامه تولید بخش روباز و زیرزمینی این معدن در سال جاری، ۹۰۵ هزار تن ماده معدنی است.;

برنامه تولید ۹۰۵ هزار تن ماده معدنی در انگوران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امید فلاح با بیان این مطلب گفت: افزایش کارایی ماشین‌آلات، ارتقای بهره وری و بهبود انگیزه کارکنان به منظور تحقق جهش تولید، از اقدامات اصلی مجتمع سرب و روی انگوران در سال جاری است.

    وی افزود: انجام عملیات اکتشافی در منطقه انگوران به منظور افزایش عمر معدن از دیگر برنامه های امسال است که این موضوع موجب امنیت تولید در بخش صنایع تولید شمش سرب و روی در استان زنجان و کشور می‌شود.

    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به افزایش یک میلیون تنی استخراج در بخش روباز این معدن در سال 98 اظهار داشت: این مجتمع در سال گذشته در مجموع 6 میلیون و 858 هزار و 756 مترمکعب استخراج انجام داد. اما برنامه استخراج، 5 میلیون و 882 هزار و 800 متر مکعب بود.

    وی ادامه داد: از این میزان، 873 هزار تن تولید ماده معدنی (برنامه 750 هزار تن) و 6 میلیون و 547 هزار مترمکعب باطله برداری (برنامه 5 میلیون و 600 هزار مترمکعب) شد.

    برنامه امسال تولید و استخراج

    فلاح با اشاره به برنامه امسال تولید و استخراج تصریح کرد: این مجتمع برای سال جاری نیز در نظر دارد طبق برنامه حدود 800 هزار تن ماده معدنی و 5 میلیون و 200 هزار مترمکعب باطله در بخش روباز تولید کند.

    وی افزود: تا پایان امسال نیز در بخش زیرزمینی حدود 105 هزار تن ماده معدنی تولید خواهد شد.

    برنامه های ویژه توسعه ای

    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران درباره برنامه های توسعه ای این شرکت گفت: در بخش نوآوری، قرار است با استفاده از فناوری روز، بخشی از ماده معدنی انباشتگاه های دارای عیار پایین برای افزایش تولید جدا سازی شود.

    وی افزود: همچنین برنامه ریزی شده با استفاده از ماشین‌آلات بومی، ظرفیت خردایش اولیه مواد معدنی در مجتمع افزایش یابد.

    فلاح بیان داشت: این مجتمع علاوه بر انجام عملیات اکتشاف تکمیلی در منطقه، فراخوان پروژه ساخت و احداث کارخانه برای تبدیل مواد سولفوره به اکسیده با به‌کارگیری و استفاده از توانمندی بخش خصوصی و متخصصان داخلی در راستای بومی سازی ماشین آلات در دستورکار قرار داده است،

    وی ادامه داد: با اکتشاف ذخیره 370 هزار تنی ماده معدنی در سال 96 در بخش شمالی پیت انگوران، استخراج از سال 97 آغاز شده و در سال جاری، اغلب حجم باطله برداری به پایان خواهد رسید و در نتیجه، ماده معدنی آن در سال 1400 آماده استخراج خواهد شد.

    وی افزود: با برداشت باطله، اهداف طرح توسعه در این بخش طی امسال محقق خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر