اعتماد دولت به بخش‌خصوصی در«مهدی‌آباد» نتیجه داد

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: اعتماد حاکمیت به بخش خصوصی واقعی باعث شد تا اقدامات در مهدی آباد با سرعت پیش رود.;

اعتماد دولت به بخش‌خصوصی در«مهدی‌آباد» نتیجه داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    بهرام شکوری در گفت‌وگو با «عصر معدن» و با اشاره به ورود نخستین تجهیزات کارخانه‌ای به معدن مهدی آباد، اظهار کرد: احداث کارخانه به صورت موازی با انجام مطالعات معدن در حال اجرا است. این موضوع به دلیل صرفه جویی در زمان بوده تا پایان سال شاهد احداث کارخانه باشیم.
    وی ادامه داد: حفاری های اکتشافی برای شناسایی پایه معدنی انجام گرفته تا کارخانه براساس این مشخصات احداث شود. این اکتشافات در فاز 1 انجام شده و نتایج آن برای طراحی کارخانه ارسال شده است. در بخش طراحی سنگ شکن پس از دریافت اطلاعات و ارسال آنها به شرکت JK استرالیا، بلافاصله سفارش سنگ شکن ها داده شد و شرکت مورد نظر نیز این تجهیزات را ارسال کرد. امروز که یک سال از عقد قرارداد ما می گذرد و در حالی که می توانستیم 6 ماه دیگر فرصت مطالعاتی را تمدید کنیم، سنگ‌شکن ها وارد معدن شده و جانمایی های آن انجام شده است.
    رییس هیات مدیره شرکت پیشگامان صنعت سرب و روی مهدی آباد افزود: مطالعات برای زیرساخت ها نیز انجام شده و خط انتقال آب تا ماه آینده کار خود را شروع می کند. در کنار انتقال آب، و تامین برق و...، تجهیزات کارخانه نیز وارد می شود. این تجهیزات نیز تماما از برندهای اروپایی بوده و سفارش داده شده اند زیرا ساخت آنها کمی زمان‌بر است.
    به گفته شکوری، با روندی که در پیش است، امیدواریم براساس قول داده شده به وزیر صنعت، معدن و تجارت حداقل 200 هزار تن تولید کنسانتره روی در فاز نخست را محقق کنیم.
    وی با اشاره به معدن سرب و روی مهدی آباد، تصریح کرد: هم زمان با اقدامات انجام شده، تا به امروز نزدیک به 27 میلیون تن باطله برداری انجام شده و تا پایان سال به ماده معدنی دست خواهیم یافت.
    رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: اعتماد حاکمیت به بخش خصوصی واقعی باعث شد تا اقدامات در مهدی آباد با سرعت پیش رود. خوشبختانه ما به واسطه فعالیتی که سال ها در بخش معدن و صنایع معدنی داشته‌ایم از تجربه خوبی برخوردار بودیم. اما در آن سوی ماجرا دکتر شریعتمداری، دکتر کرباسیان و مهندس نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت به ما اعتماد کردند و ما امروز با سرعت در اجرای پروژه به این اعتماد پاسخ می‌دهیم.
    شکوری تصریح کرد: بخش خصوصی واقعی موفق خواهد بود اما باید موانع برطرف شود. خوشبختانه این موانع در پروژه مهدی آباد برداشته شده و امروز ایمیدرو، منابع طبیعی، محیط زیست، استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با ما همراهی کردند و نتیجه آن سرعت در اجرای پروژه بود. اگر این اتفاق در کشور برای تمامی بخش های خصوصی رخ دهد و هر کدام از آنها بتوانند برای هزار نفر اشتغال ایجاد کنند، دغدغه مهم کشور یعنی اشتغال‌زایی برطرف خواهد شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر