دربازدید مسئولین قطار شهری قم از ذوب آهن اصفهان عنوان شد :

ریل مورد نیاز قطار شهری قم، توسط ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود

عصر معدن- هیاتی متشکل از مدیران قطار شهری قم، شرکت مشاوره پردیسان سازه و موسسه حراء به عنوان نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه سال جاری با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن دیدار و گفتگو با مهندس مهرداد تولائیان از خط تولید شرکت بازدید کردند .;

ریل مورد نیاز قطار شهری قم، توسط ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مهرداد تولائیان معاون بهره برداری ذوب آهن در این دیدار به تشریح فرایند تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و گفت : در ذوب آهن ریل مطابق با استاندارد جهانی تولید می شود.

    معاون بهره برداری شرکت با بیان اینکه سیستم کنترل کیفی ذوب آهن مجهز به تجهیزات به روز و مدرن است افزود: شرکت های معتبر بین المللی به عنوان نماینده و بازرس راه آهن جمهوری اسلامی ایران کیفیت ریل ذوب آهن را تایید کرده اند.
    وی از تولید شمش R260 در نیمه اول آبان ماه خبر داد و افزود: این نوع شمش که برای تولیدUIC60 استفاده می گردد تا پایان آبان ماه سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید.

    سید صدرا قاسمی معاون فنی اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت : این دیدار به منظور ارزیابی توان فنی ذوب آهن در تولید و تامین ریل مورد نیاز قطار شهری صورت گرفت . وی با بیان اینکه پشتوانه فنی موجود در ذوب آهن نوید بخش تامین ریل مصرفی کشور از تولیدات داخلی است افزود: با وجود تحریم هیای ظالمانه و سختگیری هایی که برای واردات این محصول استراتژیک وجود دارد ، تولید ریل توسط ذوب آهن نقطه اتکایی برای ناوگان ریلی کشور محسوب می شود.

    معاون فنی اجرایی قطار شهری قم گفت : سال های گذشته تکنولوژی مورد نیاز صنایع توسط متخصصان داخلی تامین شده و امید است در آینده نزدیک بخش عمده ای از نیازهای کشور با اتکا به تولیدات داخلی تامین می شود .
    سید محمدصابری زاده مدیر اداره نظارت سازمان قطار شهری قم ، قابلیت فنی تجهیزاتی ذوب آهن را برای تولید ریل قابل ملاحظه دانست و گفت : مصرف کننده های داخلی باید با ذوب آهن و ریل تولیدی آن بیشتر آشنا شوند .

    وی تعامل و ارتباط دومجموعه قطار شهری قم و ذوب آهن را بیش از پیش خواستار شد و تصریح کرد : بر اساس برنامه تا پایان سال شش کیلومتر از ریل قطار شهری به بهره برداری برسد .

    مدیر اداره نظارت قطار شهری قم افزود: با توانمندی که در مجموعه ذوب آهن دیدیم امیدواریم ریل مورد نیاز را از طریق این شرکت تامین کنیم . وی ضرورت حمایت از صنایع و تولیدات داخلی را یادآور شد و گفت: با خرید و مصرف تولیدات داخلی اشتغال و کسب و کار رونق خواهد یافت .

    رضا سلیمیان مدیر پروژه سازمان قطار شهری قم هم گفت : برای تامین ریل مورد نیاز قطار شهری قم با شرکت های مختلف در کشورهای اروپایی و آسیایی مذاکراتی داشتیم اما بنا داریم با ارزیابی ریل ذوب آهن ، ریل مورد نیاز پروژه های قطار شهری را از ذوب آهن تامین کنیم.

    مدیر پروژه سازمان قطار شهری قم افزود: طراحی و ساخت خط تولیدی برای تولید ریل، کاری بزرگ است که متخصصین ذوب آهن به خوبی از عهده آن برآمده اند . وی گفت: تولید ریل و سایر محصولات استراتژیک در کشور موجب رفع دغدغه  خاطر مجریان پروژه ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر