بازار محصولات فولادی در این هفته داغ بود

عصر معدن- بنابر جدیدترین گزارش منتشره از سوی انجمن جهانی فولاد، میزان تولید جهانی فولاد خام در ماه می سال جاری میلادی، ۶.۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش داشته است.;

بازار محصولات فولادی در این هفته داغ بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رقم تولید در این ماه معادل 154.86 میلیون تن بوده است که درمقایسه با رقم 145.24 میلیون تن در ماه می سال 2017 میلادی افزایش داشته است. میزان تولید در چین نیز 8.9 درصد از سال گذشته افزایش داشته و منطقه سی آی اس رشد 9.9 درصدی را ثبت کرده است.
    بیلت
    تداوم ضعف تقاضا در برخی بازارهای مهم جهانی بیلت و همچنین ادامه سردی حاکم براین بازارها در آغاز هفته جاری نیز ادامه یافت.
    بر اساس گزارش گروه تحلیل کارگزاری سی ولکس، طبق اطلاعات موجود، بازار صادرات بیلت کشورهای سی آی اس تقریبا این هفته را بدون تغییر نسبت به پایان هفته قبل آغاز کرده است.میزان تقاضا و خرید ضعیف گزارش شده و بازار منتظر بهبود وضع تقاضا است.
    برخی فعالان بازار کشورهای خاور میانه و شمال آفریقا پس از پایان تعطیلات در هفته های گذشته به بازار باز گشته اند و برخی دیگر در این هفته باز می گردند. ضعف تقاضای خرید در بازار واردات بیلت در ترکیه نیز گزارش می شود.
    بازار صادراتی بیلت ایران نیز به شدت تحت تاثیر تحریم های جدید قرار دارد و کارخانه ها تولید خود را تا سوم ماه اوت ثبت سفارش کرده اند اما خریداران دربازارهای صادراتی، ریسک خرید پس از این تاریخ را نپذیرفته اند. آخرین قیمت معاملاتی بیلت صادراتی ایران 505 دلار تن بر مبنای فوب بوده است.
    بازار واردات بیلت در کشورهای جنوب شرق آسیا نیز نسبت ضعیف و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته گزارش شده است. شاخص متال بولتن برای بیلت صادراتی سی آی اس مورخ 25 ژوئن با 1 دلار افزایش 520 دلار تن فوب دریای سیاه است. این شاخص برای بیلت وارداتی در جنوب شرق آسیا مورخ 25 ژوئن بدون تغییر ازهفته گذشته و معادل 550-545 دلار تن سی اف آر بنادر اصلی تعیین شده است.
    اسلب
    بازار جهانی اسلب نیز همچنان با همان روال قبل، بدون تغییر و بعضا با کمبود تقاضا مواجه است. در بازار آسیا تقریبا هیچ معامله ای گزارش نشده است. در هفته متهی به دوشنبه 25 ژوئن، قیمت اسلب صادراتی ایران به جنوب شرق و شرق آسیا معادل 545-535 دلار تن سی اف آر گزارش شده که از هفته قبل تغییری نداشته است. قیمت اسلب صادراتی سی آی اس در هفته منتهی به 25 ژوئن معادل 515-510 دلار تن و بدون تغییر از هفته قبل بوده است.
    محصولات فولادی طویل
    بازار محصولات فولادی طویل در هفته منتهی به 25 ژولای همچنان تحت تاثیر ضعف تقاضای خرید و تداوم ضعف در بازار داخلی و صادراتی میلگرد چین قرار داشته و سطح معاملات پایین گزارش می‌شود. قیمت ها در آغاز این هفته با اندکی افزایش نسبت به پایان هفته گذشته گزارش شده است.
    شاخص متال بولتن برای میلگرد صادراتی کشورهای سی آی اس در تاریخ 25 ژوئن معادل 575-550 دلا تن فوب دریای سیاه تعیین شده که 0.45 درصد افزایش داشته است. شاخص متال بولتن برای میلگرد وارداتی در امارات مورخ 26 ژوئن معادل 620-615 دلار تن سی اف آر جبل علی تعیین شده و بدون تغییر بوده و این شاخص برای میلگرد وارداتی در کشورهای جنوب شرقی آسیا مورخ 25 ژوئن معادل 565-550 دلار  تن سی اف آر سنگاپور تعیین شده و 1.83 درصد رشد داشته است.
    گزارش‌ها از کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین و همچنین قیمت آن در بازار آتی خبرمی دهد. شاخص متال بولتن برای میلگرد صادر اتی چین مورخ 26 ژوئن معادل 555.79 دلار تن فوب بنادر اصلی چین تعیین شده است که 3.60 دلار کاهش داشته است.
    محصولات تخت فولادی
    بازار جهانی محصولات تخت فولادی در آغاز هفته جاری در بیشتر مناطق با افزایش قیمت ها همراه بوده است. آخرین قیمت‌های پیشنهادی و معاملاتی ورق گرم و سرد و ورق گالوانیزه در بازارهای عمده جهانی مورخ 26 ژوئن به شرح زیر است:
    قیمت صادراتی ورق گرم هند به امارات معادل 620-615 دلار تن سی اف آر
    قیمت پیشنهادی ورق گرم هند به عربستان معادل 640-635 دلار تن سی اف آر
    قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی ترکیه به امارات معادل 670-660 دلار تن سی اف آر
    قیمت معاملاتی ورق گرم در شرق چین معادل 649-647 دلار تن ( 4240-4230 یوآن) و در شمال چین معادل 4140-4120 یوآن تن
    قیمت پیشنهادی ورق سرد چین به امارات معادل 700-690 دلار تن سی اف آر
    قیمت پیشنهادی صادراتی ورق گالوانیزه هند به امارات معادل 870-860 دلار تن سی اف آر

    بنابر گزارش های موجود، قیمت محصولات تخت فولادی در بازار واردات امارات و عربستان در این هفته با توجه به قیمت های پیشنهادی بالاتر و همچنین انجام چندین معامله، در این بازارها افزایش داشته است.
    هرچند  که فعالان بازار از ثبات قیمت ها طی چند روز آینده بدلیل ضعف تقاضا خبر می دهند. آخرین قیمت‌های معاملاتی ورق گرم در امارات مربوط به 26 ژوئن و معادل 640-615 دلار تن سی اف آر و اخرین معاملات ورق سرد در بازار واردات مربوط به همین تاریخ و معادل 690-680 دلار تن سی اف آر بوده و هر2 افزایش نسبتا بالایی داشته اند.

    همچنین قیمت آخرین قیمت معاملاتی ورق گالوانیزه مربوط به تاریخ 26 ژوئن معادل870-860 دلار تن سی اف آر بوده است که افزایش قابل توجهی نسبت به قبل داشته است.
    با توجه به محدودیت عرضه نیز، قیمت های ورق گرم و سرد و همچنین ورق گالوانیزه صادراتی کشورهای سی آی اس افزایش داشته است. طبق اطلاعات موجود، اغلب صادر کنندگان ثبت سفارش های خود را برای جولای انجام داده و تنها مقادیر اندکی از موجودی انها باقی مانده است.
    آخرین قیمت های معاملاتی ورق گرم سی آس ای مورخ 25 ژوئن معادل 575-560 دلار تن فوب دریای سیاه و همچنین قیمت های معاملاتی ورق سرد صادراتی کشورهای این منطقه مورخ 25 ژوئن معادل 620-610 دلار تن فوب دریای سیاه بنابر اعلام متال بولتن گزارش شده و 10 دلار افزایش قیمت داشته اند.همچنین قیمت پلیت صادراتی کشورهای سی آی اس در آغاز این هفته معادل 635-629 دلار تن فوب دریای سیاه گزارش شده است که 9-5 دلار از هفته قبل افزایش داشته است.همچنین گزارش ها از افزایش قیمت ورق در بازار داخلی ترکیه خبر می دهند.
    این در حالیست که قیمت ورق در بازار داخلی و همچنین قیمت های صادراتی چین در این هفته کاهش داشته است. شاخص متال بولتن برای ورق گرم صادراتی چین مورخ 26 ژوئن معادل 596.08 دلار تن فوب بوده است که 0.17 دلار کاهش داشته است.
    آهن قراضه

    با تصمیم مقامات چین مبنی بر عدم واردات هیچ نوع قراضه تا پایان سال 2020 بازار صادرات آهن قراضه امریکا را در معرض خطر قرار داده است. مقامات چین درراستای طرح های بهبود محیط زیست و آب و هوا در روز 24 ژوئن این تصمیم خود را اعلام کرده اند. به گفته یکی از فعالان بازار، در صورت اجرای رسمی این تصمیم، کشور چین از بازار خرید مواد اولیه خارج شده و میزان خرید محصولات نیمه تمام آن برای پر کردن این خلا افزایش خواهد یافت. چین در نظر دارد تا بطور کلی از ضایعات و قراضه های خودش استفاده کند.
    از بازار واردات آهن قراضه ترکیه نیز خبر می رسد که درآغاز این هفته بازار در سکوت بوده است و فعالان بازار و خریداران در انتظار اعلام نتایج انتخابات در این کشور بوده اند. به گفته فعالان بازار، معاملات خرید اهن قراضه طی چند روز آینده در این کشور ضعیف خواهد بود چرا که کارخانه های فولادی این کشور منتظر تاثیرات نتایج انتخابات بر بازار و همچنین نرخ مبادلات هستند و از این رو شاخص های روزانه آهن قراضه وارداتی در ترکیه تغییری نداشته است.
    شاخص متال بولتن برای آهن قراضه HMS1&2(80:20) صادراتی از شمال اروپا مورخ 26 ژوئن معادل 351.79 دلار تن سی اف آر بسته شده است که تنها 0.39 دلار رشد داشته است. همچنین شاخص روزانه متال بولتن برای همین محصول صادراتی از ایالات متحده معادل 360.98 دلار تن سی اف آر بسته شده است که 0.22 دلار افزایش داشته است.
    سنگ آهن
    شاخص قیمت متال بولتن برای سنگ آهن ریز دانه 62 درصد وارداتی در چین مورخ 26 ژوئن معادل 66.62 دلار تن سی اف آر بوده است که 0.26 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر