محصولات جدید« BMW» نیازمند نیکل و کبالت

عصر معدن- تولید خودروهاى برقى در دنیا رو به رشد است و این رشد نیازمند مواد اولیه خواهد بود.;

محصولات جدید« BMW» نیازمند نیکل و کبالت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، انتظار می رود که تصویب رشد وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) تا سال 2030 برای صنعت خودرو سازی کلیدی آلمان حدود 75،000 شغل را تامین کند. مطالعه ای که در روز سه شنبه منتشر شد، حاکى از آن است که تامین کنندگان قطعات بیشترین آسیب را متحمل شده اند.

    تصویب EVs اهمیت اتومبیل های بنزینی و دیزلی را کاهش می دهد، صنعت خودروساز آلمانی دهه ها شهرت را از آن خود ساخته اند و در حال حاضر حدود 840،000 نفر را استخدام کرده که  210،000 نفر از آنها در زمینه تولید نیروی برق مشغول به کار هستند (اساسا موتورها و اجزای انتقال ).  اتحادیه فلزات IG،  این مطالعه را همراه با BMW، فولکس واگن، دایملر و یک رشته تامین کنندگان انجام داده است.
    ارقام در این تحقیق که توسط موسسه مهندسی صنایع Fraunhofer انجام شده و بر این فرض استوار است که تا سال 2030، یک چهارم کل وسایل نقلیه در جاده های آلمان به طور کامل برق می شود. انتظار می رود 15٪ دیگر از هیبریدی ها باشند که موتور الکتریکی را با یک موتور احتراق داخلی سنتی ترکیب می کند و 60٪ خودروها با موتورهای بنزینی یا دیزلی که از لحاظ اقتصادی کارآمد تر از امروز هستند، طراحی می شوند.

    جورف هافمن، رئیس شرکت IG Metall، در این بیانیه گفت: "چالش بزرگ است، اما اگر شرایط چارچوب درست ایجاد شود، می توان به آن تسلط یافت." "اکنون سیاستمداران و صنایع نیاز به توسعه استراتژی هایی برای مدیریت این تحول دارند."

    وى اشاره کرد: تصویب سریع تر وسایل نقلیه الکتریکی می تواند تا 100،000 شغل را تهدید کند. وی افزود: صرف نظر از تعداد نهایی، تامین کنندگان قادر نخواهند بود که مدل کسب و کار خود را، مخصوصا در میان شرکت های کوچک و متوسط، سازگار کنند.

    در حالیکه حدود 4000 کارگر برای جمع آوری یک میلیون موتور بنزین در سال نیاز است، فقط 1840 مورد برای ساخت همان تعداد موتورهای الکتریکی مورد نیاز است و کارخانه باتری در مقایسه با یک کارخانه موتور نیاز به یک پنجم نیروی کار دارد.

    خودروسازان آلمانى مى گویند، نیاز به مواد اولیه باتری خودرو تا سال 2025 ، 10 برابر رشد خواهد کرد و از این رو "تقاضای  سریع" رو به رشد است. BMW قصد دارد تا سال 2025  حدود 25 وسیله نقلیه الکتریکی ارائه دهد و مانند بسیاری از همتایان خود ترجیح می دهد با استفاده از باتری های نیکل منیزیم کبالت (تکنولوژی باتری پیشگام Tesla که از کبالت کمتر استفاده می کند) این محصولات را عرضه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر