معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت:

حمایت از صنایع کوچک اولویت وزارت صمت است

عصر معدن- معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: حفظ ظرفیت‌های موجود و حمایت از صنایع کوچک یکی از اولویت‌های وزارت صمت است.;

حمایت از صنایع کوچک اولویت وزارت صمت است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، رضا محتشمی‌پور امروز (2٦مرداد) در نشست با فعالان اقتصادی حوزه معدن استان کردستان اظهار کرد: همچنین حمایت از صنایع پیشرفته به منظور فراهم کردن بسترهای لازم جهت تحقق عملی جهش تولید در کشور از دیگر برنامه‌های وزارت صمت است.

    وی افزود: بیشتر برنامه‌ها و افتتاحیه‌های بخش وزارت صمت در چند سال اخیر مربوط به بخش انرژی و ایجاد نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی بوده است و به دلیل شرایط کنونی در آینده نمی‌توان صنایع فولاد را گسترش داد چرا که توجیهی ندارند.

    معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت بیان کرد: ضریب حقوق دولتی معادن از سال 1398 تاکنون تغییری نداشته و برای برطرف کردن ایرادات موجود در ساختار این ضرایب 50 درصد جلسات شورای عالی معادن به ساماندهی این مبحث اختصاص داده شده کما اینکه نگاه درآمدی به حقوق دولتی معادن نداریم.

    محتشمی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه واگذاری معادن اشاره کرد و یادآور شد: امکان واگذاری محدوده معدنی توسط هیچ مسئول کشوری و استانی به هیچ فرد و شخصی وجود ندارد و این محدوده‌ها باید طبق قانون از طریق مزایده واگذار شوند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 70  درصد پرونده‌های حقوقی در وزارت صمت مربوط به حوزه معدن است و انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی غیر متخصص در حوزه معدن کمتر در ارتباط با مسائل این بخش نظر دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر