قنواتی خبر داد:

تولید ۳۰۰هزارتن ورق گالوانیزه با آلیاژ سخت در فولاد امیرکبیر کاشان

عصر معدن- مدیرعامل فولاد امیرکبیر کاشان از برنامه تولید ۳۰۰هزارتن ورق گالوانیزه با آلیاژ سخت و همچنین تولید ۳۰۰هزارتن ورق گالوانیزه رنگی است خبر داد.;

تولید ۳۰۰هزارتن ورق گالوانیزه با آلیاژ سخت در فولاد امیرکبیر کاشان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    عزیز قنواتی در گفت و گو با «عصر معدن» درباره سرمایه گذاری های صورت گرفته این شرکت، اظهار کرد: امروز در جهان برای انجام هرگونه سرمایه‌گذای، ابتدا باید بازار آن شناسایی شود. به عنوان مثال باید چشم‌انداز و نیاز بازار را برای 20 سال آینده در نظر داشته باشیم. همچنین توجه به منطقه و کسانی که قصد ورود و سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند باید شناسایی شوند.
    وی ادامه داد: در این میان طرحی که فولاد امیرکبیر در دستور کار دارد همان چیزی است که در هلدینگ مبارکه برای آن تصمیم‌گیری شده است. بر اساس مطالعات انجام شده طی 4سال، برای افق 1404 طرح هایی که باید توسعه پیدا کند و روی آن سرمایه گذاری انجام شود مشخص شده اند. یکی از این موارد تولید 300هزارتن ورق گالوانیزه با آلیاژ سخت و در فاز بعد 300هزارتن ورق گالوانیزه رنگی است که اکنون فاز نخست آن نهایی شده است.
    به گفته قنواتی، این طرح علاوه بر اینکه برای رفع نیاز بازارداخلی است، صادرات محور خواهد بود. طرح‌های فولادی باید صادرات محور باشند زیرا در غیر این صورت با توجه به بودجه‌های عمرانی کشور و... ممکن است نتوانند فروش خوبی در داخل کشور داشته باشند.
    وی تصریح کرد: درحال حاضر بسیاری از طرح‌های فولادی هستند که به اتمام نرسیده و هر کدام از پیشرفت فیزیکی اندکی برخوردار هستند؛ دلیل این امر نیز قوانین و مقررات موجود در کشور است؛ پس تثبیت شرایط اقتصادی داخل و قوانین بین‌المللی، حمایت از این طرح‌ها باید از سوی دولت انجام شود.
    مدیرعامل فولاد امیرکبیر کاشان اظهار کرد: دولت می تواند با تنظیم و مشخص کردن تعرفه‌ها از فعالان صنعتی حمایت کرده تا سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای حضور تمایل پیدا کنند. ما در طرح توسعه ای خود ورق‌های گالوانیزه با آلیاژ سخت را با دو رویکرد خودرویی و آلیاژی تولید خواهیم کرد. زیرا ما در مجاورت سایپا سیتروئن قرار داشته و می‌توانیم در آینده با تولید محصول، بخشی از نیازشان را تامین کنیم. امید است در سال جاری پیمانکار مشخص و قرارداد آن نیز منعقد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر