کاهش قیمت گوگرد ترانزیت ریلی این محصول را کاهش داد

عصر معدن- کاهش قیمت جهانی گوگرد ترانزیت این محصول از ترکمنستان و از طریق مرز ریلی سرخس به بندرعباس را به یک سوم کاهش داد.;

کاهش قیمت گوگرد ترانزیت ریلی این محصول را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، مدیر کل راه آهن خراسان  گفت: ترکمنستان صادر کننده محصول خام گوگرد است و ترانزیت ورودی این محصول به پایانه ریلی سرخس طی نیمه نخست سال گذشته 780 هزار تن بود که در مدت مشابه امسال به 260 هزار تن رسیده است.

    مصطفی نصیری ورگ افزود: کاهش قیمت جهانی گوگرد موجب شد صادرات این محصول از ترکمنستان به صرفه نباشد با این حال راه آهن به دنبال کاهش تعرفه حمل به منظور تسهیل شرایط ترانزیت این محصول است.

    وی اظهار داشت: عمده ترانزیت ریلی از پایانه مرزی سرخس ترانزیت ورودی است که 90 درصد آن در مسیر بندرعباس انجام می شود و مقدار ناچیزی به میزان 10 هزار تن از مرز سرخس به پایانه های ریلی میرجاوه و رازی در استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی ترانزیت می شود.

    وی گفت: واردات کالا از پایانه مرزی سرخس طی 6 ماه نخست سال جاری 113 هزار تن ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  12 درصد افزایش نشان می دهد.

    مدیر کل راه آهن خراسان افزود: در این مدت 606 هزار تن محموله صادراتی که بیشتر آن سیمان می باشد،  با 10 هزار دستگاه واگن بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 90 درصد افزایش داشته است.

    تبادل ریلی کالا در کشور با آسیای مرکزی از 2 مرز سرخس در خراسان رضوی و اینچه برون در استان گلستان انجام می‌شود.
    به خاطر قدمت بیشتر،  زیرساخت‌های بهتر و فاصله مناسب، عمده تبادلات تجاری با کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از طریق ایستگاه راه آهن سرخس صورت می‌گیرد.

    مجموع مبادلات کالا شامل صادرات، واردات و ترانزیت از طریق راه آهن در مرز ریلی سرخس و کشورهای آسیای مرکزی در سال گذشته بیش از 2 میلیون تُن کالا بوده و ترانزیت کالاهای آسیای مرکزی از طریق این مرز ریلی در سال گذشته به یک میلیون و 274 هزار تُن رسید که رکورد جدیدی در این زمینه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر