افزایش ۲۵ درصدی تعرفه صادرات مواد خام معدنی

عصر معدن- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت : با هدف کاهش روند خام‌فروشی محصولات داخلی، از ابتدای مهرماه امسال،‌ تعرفه صادرات مواد خام معدنی ۲۵ درصد بیشتر می‌شود.;

افزایش ۲۵ درصدی تعرفه صادرات مواد خام معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، سورنا ستاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: عرضه نفت تولید داخل به صورت خام به نقطه ضعفی برای کشور تبدیل شده و دشمنان به ویژه ایالات متحده آمریکا با تمرکز بر روی آن، تحریم های مالی و اقتصادی را به ایران تحمیل می کند.

    وی ادامه داد : برای تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی در کشور راهکاری جز پرهیز از خام فروشی فرا بخشی نداریم و در علم اقتصاد نوین هم خام فروشی یک نقطه ضعف اساسی محسوب می شود.

    رییس بنیاد ملی نخبگان افزود : خوشبختانه با  حمایت از بخش های توسعه و تحقیق در بخش پالایشگاهی کشور و تکیه و اعتماد به جوانان و محققان داخلی، به خودکفایی مطلوبی در این بخش رسیده و توانایی ایجاد ارزش افزوده مناسب برای محصولات این حوزه را محقق کردیم.

    ستاری ادامه داد : خوداتکایی در ایجاد انواع محصولات پالایشگاهی دست آمریکا را از هرگونه تحریم در این بخش بسته و تحریم حوزه محصولات پالایشگاهی را بی معنا و عبث کرده است.

    ستاری همچنین به نقش آفرینی عملی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود : شرکت های کوچکی که سرمایه گذاری معمول در محیطی محدود و سازگار با محیط زیست دارند در آمد زایی مناسبی را برای فعالان این بخش ایجاد کرده اند.

    نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در این دیدار گفت: صنعت می‌تواند موتور محرک اقتصاد و توسعه استان باشد و لازم است زمینه ایجاد صنایع مرتبط با ظرفیت ها در این استان فراهم شود.

    آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی افزود : یکی دیگر از ظرفیت های گلستان بخش کشاورزی است اما کشاورزی استان سنتی بوده و به تجهیزات مدرن که بتواند ارزش افزوده حاصل از فعالیت های زراعی و باغی را بیشتر کند مجهز نیست.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر