رییس هیات عامل ایمیدرو:

رشد بخش معدن و صنایع معدنی شتاب می گیرد

افزایش ۲.۴ برابری بودجه ایمیدرو از محل منابع داخلی در سال ۹۹

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از اختصاص بودجه ۱۸ هزار میلیارد ریالی این سازمان برای توسعه طرح های این بخش از محل منابع داخلی طی سال ۹۹ خبر داد. به گفته وی بخش قابل توجهی از این اعتبار به اکتشاف، تامین مواد معدنی و زیرساخت اختصاص خواهد یافت.;

رشد بخش معدن و صنایع معدنی شتاب می گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در جمع تعدادی از مدیران ایمیدرو با اشاره به اهمیت اقدامات توسعه ای این سازمان که بُعد هزینه ای دارد، افزود: برنامه ها و سیاست های ایمیدرو در سال 99 به این امر معطوف شده است که با اجرای طرح های نیمه تمام، میزان تولیدات کشور در حوزه های مختلف (فولاد، آلومینیوم، مس، سرب و روی و...) افزایش یابد. این اقدام در راستای ایفای نقش توسعه ای ایمیدرو خواهد بود.

    وی با بیان اینکه بودجه این سازمان در سال "جهش تولید"، از رشد 2.4 برابری برخوردار خواهد بود، گفت: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند برای دولت درآمد پایدار ایجاد کند و ضمن اشتغالزایی، اقتصاد کشور را برای رسیدن به استقلال اقتصادی و خودکفایی و توسعه اقتصاد غیرنفتی متحول سازد. رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: به همین دلیل، میزان اعتبارات سرمایه گذاری از محل منابع داخلی ایمیدرو در بودجه سال 99 معادل 18 هزارمیلیارد ریال مصوب شده است که در مقایسه با بودجه مصوب سال گذشته، معادل 2.4 برابر افزایش یافته است.

    اکتشافات، زیر ساخت و تامین مواد معدنی

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی از این بودجه برای توسعه زیرساخت های معدن و صنایع معدنی و تکمیل اکتشافات اختصاص می یابد. غریب پور افزود: با توجه به اینکه، معدن و صنایع معدنی نقش پیشران در اقتصاد دارد، اولویت دیگر ایمیدرو، تامین مواد معدنی صنایع تولیدی در داخل کشور خواهد بود.

    وی اعلام کرد: براین اساس، به منظور تامین و افزایش تولید مواد معدنی برای سال 99 جلسات کارشناسی برنامه تولید با حضور مدیران عامل شرکت های تولیدی تحت پوشش، مدیران مجتمع ها و همچنین مدیران تخصصی سازمان، برگزار شد.

    افزایش تولید

    رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به عملکرد تولید سال 98 و با در نظر گرفتن ظرفیت های بالقوه، برنامه تولید سال 99 افزایش یافته است تا صنایع بزرگ تولیدی با کمبود مواد معدنی مواجه نباشند. این برنامه ریزی در راستای "جهش تولید" و "رشد اقتصادی" است.

    افزایش 25 درصد بودجه "تولید"

    غریب پور افزود: براین اساس، در بودجه امسال ایمیدرو، تولید مواد معدنی حوزه در سال 99 نسبت به بودجه مصوب سال 98 به طور میانگین به میزان 25 درصد افزایش یافته است. وی گفت: این اقدام موجب خواهد شد تا پروژه هایی همچون آلومینای ایران(جاجرم) و آلومینیوم جنوب(سالکو) با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر