غریب پور در نشست هم اندیشی راه اندازی طرح های سال ۹۸ تاکید کرد

ارزش طرح های افتتاحی امسال به ۴.۵ میلیارد دلار می رسد

عصر معدن- غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو از به روز شدن برنامه راه اندازی طرح های سال ۹۸ خبر داد. به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان سال ۴.۵ میلیارد دلار پروژه راه اندازی خواهد کرد.;

ارزش طرح های افتتاحی امسال به ۴.۵ میلیارد دلار می رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی افتتاح طرح های سال 98 سخن می گفت، از مجموعه اقدامات حوزه معدن و صنایع معدنی برای خنثی سازی اثر تحریم ها یاد و تصریح کرد: بدنه ستادی ایمیدرو همراه با مدیران شرکت های سرمایه گذار و پیمانکاران، به صورت هماهنگ و یک مجموعه به هم پیوسته عمل می کنند تا مشکلات راه اندازی طرح ها برطرف و پروژه ها آماده راه اندازی شوند.

    وی یادآور شد: طی جلسات مختلف و پس از پایش مجدد پروژه های سال جاری،‌ تعداد و ارزش طرح های سال 98 افزایش یافت به طوری که تا پایان امسال 4.5 میلیارد دلار طرح وارد مدار تولید می شود.

    وی با یادآوری اینکه برنامه راه اندازی طرح ها، در سفر هفته گذشته رییس جمهوری به استان خراسان شمالی مورد تاکید قرار گرفته، ادامه داد: بیش از 30 طرح افتتاح خواهند شد که حاصل آن ایجاد 10هزار شغل به طور مستقیم خواهد بود. وی میزان اشتغال غیرمستقیم طرح ها را 30هزار نفر اعلام کرد.

    غریب پور که جمع مدیران شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، پیمانکاران و همچنین معاونان و مدیران ستادی ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: دکتر روحانی پیگیر راه اندازی پروژه ها هستند و وزیر صنعت معدن و تجارت هم مقرر کرده، این طرح ها به صورت ماهانه تا انتهای سال افتتاح شوند.

    راه اندازی خط تولید ورق انتقال نفت در "فولاد اکسین"

    رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه راه اندازی هر طرح سبب ایجاد نشاط و امید در آن منطقه می شود، گفت: روز گذشته نیز خط تولید ورق ویژه خطوط انتقال نفت در فولاد اُکسین راه اندازی شد که می تواند بخشی از نیاز صنعت نفت به این نوع ورق را تامین کند.

    وی یادآور شد: هفته گذشته فاز نخست کارخانه آلومینیوم جاجرم با ظرفیت تولید 40هزار تن وارد مدار تولید شد و کارخانه آلومینیوم جنوب نیز در ماه های آتی به مدار تولید می پیوندد.

    غریب پور تاکید کرد: اثر فعالیت هر کارخانه جدید به مناطق مجاور نیز تسری می یابد و این بخش همچون یک مجموعه به هم پیوسته عمل می کند که تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند و امور اجتماعی را نیز در برمی گیرند.

    توجه به مسوولیت اجتماعی

    رییس هیات عامل ایمیدرو توجه به مسوولیت اجتماعی را با اهمیت خواند و اظهار داشت: طی سال های اخیر شرکت ها علاوه بر فعالیت تولیدی، به امور انسانی و مسوولیت اجتماعی مناطق نیز توجه بیشتری داشته اند و این امر قابل تقدیر است و باید ادامه داشته باشد.

    وی افزود: ایجاد راه های روستایی،‌ احداث درمانگاه،‌ مدرسه و مواردی از این نوع توسط شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی در قالب مسوولیت اجتماعی اجرایی شده و اقدامی ماندگار خواهد بود.

    غریب پور همچنین از مدیران شرکت ها خواست تمامی مدیرانی که به نوعی در ایجاد یا اتمام طرح ها اثر داشته اند، در زمان افتتاح دعوت شوند و حتما از آن ها یادی شود یا در صورتی که از این دنیا رفته اند، خانواده آن ها مورد تقدیر قرار گیرند.

    فرهنگ سپاسگزاری

    وی خصلت سپاسگزاری را امری پسندیده خواند و تاکید کرد: حتی اگر به دلایلی روابطی با مدیران پیشین ندارید حتما در زمان راه اندازی آن ها را دعوت و یادی از آن ها کنید و بدین صورت فرهنگ قدردانی را نهادینه سازید.

    رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست با برشمردن حدود 32 طرح قابل افتتاح سال 98 و ارزش طرح ها، از مدیران حاضر خواست مشکلات خود را بیان تا نسبت به رفع آن ها اقدام شود. در ادامه مدیران شرکت های خصوصی و سرمایه گذار مسائل اساسی پیش روی افتتاح ها را مطرح کردند و غریب پور نیز با مشخص کردن مسوول مربوطه در ستاد ایمیدرو و آن شرکت،‌ راهکارهای اجرایی را ارایه کرد. وی در عین حال یادآور شد که در جلسات مختلف پایش طرح ها، راهکارها ارایه شده و ایمیدرو به پشتوانه وزارت صنعت معدن و تجارت و سایر دستگاه ها، مسائل کلان را برطرف می سازد.

    طرح هایی که قرار است تا پایان سال جاری وارد مدار تولید یا ارایه خدمات شوند مربوط به حوزه هایی همچون سنگ آهن،‌ فولاد، فرآوری مس و ذوب، آلومینیوم، عناصر نادرخاکی، آب شیرین کن، اسکله،‌ خط انتقال آب، نیروگاه برق، انواع فروها، امور زیرساختی، آهک و زغالسنگ هستند.‌‌

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر