رتبه‌های برتر معادن سیستان و بلوچستان در کشور نشان دهنده رشد و رونق اقتصادی منطقه است

عصر معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان کسب رتبه‌های برتر این استان در ظرفیت ذخایر معدنی را نشان از رشد و رونق اقتصادی منطقه دانست.;

رتبه‌های برتر معادن سیستان و بلوچستان در کشور نشان دهنده رشد و رونق اقتصادی منطقه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از دنیای معدن؛ آقای ایرج حسن پور با بیان اینکه این استان مملو از ذخایر غنی و متنوع معدنی فلزی و غیرفلزی است، گفت: برخی از معادن سیستان و بلوچستان به دلیل ظرفیت‌های بالای ذخایر در رتبه‌های اول و دوم کشوری قرار گرفته اند، به گونه‌ای که این استان رتبه نخست معادن آنتیموان و رتبه دوم معادن منیزیت کشور را به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: مواد معدنی مکشوفه در سیستان و بلوچستان شامل کرومیت، مس، منگنز، آهن، طلا، تیتانیوم و کانی‌های فلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، آنتیموان، فلدسپات خاک صنعتی، نیکل، کائولن، سیلیس و سنگ‌های ساختمانی به ویژه گرانیت، این استان را به رنگین کمان معادن کشور و بهشت سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: با سرمایه گذاری بیش از 942 میلیاردتومانی شرایط اشتغال برای 596 نفر در بخش‌های صنایع و معادن فراهم شده است.

    بر این اساس، بررسی آماری وضعیت معادن کشور حاکی از آن است که در ابتدای سال 1357، حدود 195 معدن فعال در کشور وجود داشت؛ اما در سال 1397 این تعداد به 6 هزار و 455 واحد معدنی فعال افزایش یافت.

    سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور محسوب می‌شود به طوری که از 60 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، 28 نوع آن به طور قطع و در شرایط کنونی در این استان وجود دارد؛ همچنین از حیث داشتن عناصر معدنی فلزی از کم نظیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و بیشترین میزان آهن پلاسری، مس و آنتیموان و طلای کشور را با پراکندگی وسیع دارد.

    همچنین شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری نیز موفق به کسب رتبه اول بین طرح‌های طرح‌های هفتگانه شرکت ملی فولاد ایران شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر