برنامه‌های جدید ذوب آهن برای مالکیت معدن

عصر معدن- مدیر برنامه ریزی و مهندسی خرید شرکت ذوب آهن اصفهان در زمینه تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن برای این شرکت اظهار کرد: به دلیل برخی سیاست گذاری هایی که بیشتر معادن دارند، اکثر آنها به سمت تولید کنسانتره رفته و این محصول را به فروش می‌رسانند تا ارزش افزوده بیشتری برسند.;

برنامه‌های جدید ذوب آهن برای مالکیت معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    بابک بیگی در گفت و گو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان تنها شرکتی است که سنگ‌آهن را به صورت خام مصرف می‌کند. درنتیجه این موضوع باعث شده تا در تامین سنگ‌آهن با مشکل همراه شویم زیرا با قیمتی که ما خرید انجام می‌دهیم برای معادن فروشنده ارزش افزوده‌ای به همراه ندارد. این موضوع در زمینه تامین مواد اولیه شرکت مشکلاتی ایجاد کرده است.
    بیگی درباره همکاری با معادن سنگ آهن، بیان کرد: ما با اکثر معادن همچون بافت، سنگان و اثر معادنی که سنگ آهنی مطابق با نیاز ما را دارند همکاری داریم.
    وی افزود: ذوب‌آهن پیش تر خود معدن داشت که در بحث خصوصی سازی آنها را از دست داد، درحال حاضر برنامه هایی در ارتباط با مالکیت معدن در دستور کار قرار دارد.
    وی با اشاره به موضوع خرید زغال‌سنگ نیز اظهار کرد: در توافق دیگری که قرار است انجام شود، در ارتباط با افزایش قیمت زغال صحبت خواهد شد.
    بیگی اظهار کرد: اگر ما زغال سنگ با کیفیتی خریداری کنیم، کک تولیدی حاصل از
    آن CSR بالایی خواهد داشت که شاخص بسیار مهمی در تولید به شمار می آید.
    مدیر برنامه ریزی و مهندسی خرید شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر 30درصد زغال سنگ وارداتی بوده و 70 درصد آن از داخل کشور تامین می شود.
    وی همچنین درباره ظرفیت موجود از مواد اولیه در شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر به دلیل بحث معادن، موجودی های ما محدود و برای حدود 15 تا 20 روز سنگ آهن در اختیار داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر