دست معدنکاران زیر سنگ تامین تجهیزات

عصر معدن- عضو هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران با بیان اینکه معدنکاران با مشکلات بسیاری در زمینه واردات و تعمیر ماشین آلات سنگین مواجهند، گفت: تاکنون در زمینه تولید این گونه ماشین آلات در کشور اقدامات اساسی انجام نشده است.;

دست معدنکاران زیر سنگ تامین تجهیزات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، احمد توکلی اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران از 16 الی 19 مهر ماه سال جاری در شهرستان محلات، شهر نیم‌ور برگزار می شود.

    وی افزود: در این نمایشگاه 400 شرکت داخلی و خارجی و 20 هزار تن سنگ کوپ از 18 استان کشور حضور دارند. همزمان با برگزاری این نمایشگاه دومین جلسه میز سنگ کشور با حضور مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت و رایزن های اقتصادی انجام خواهد شد.

    توکلی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های این نمایشگاه حمایت از تولید داخل و رونق تولید است مخصوصا در بخش ماشین آلات معدنی که کمبودها در این زمینه بسیار زیاد است و معتقدم باید در این زمینه حمایت ها و تلاش های بسیار بیشتری انجام شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات صنعت سنگ تامین تجهیزات معدنی است. اغلب معدنکاران بواسطه گرانی ارز و تحریم ها نمی توانند تجهیزات را از سازنده های اصلی خریداری کنند و مجبور هستند از طریق واسطه این کار را انجام دهند که این مسئله باعث افزایش هزینه های خریدشان می شود .

    توکلی تصریح کرد: اغلب ماشین آلات معدنی که از خارج وارد می شوند دست دوم هستند که این امر باعث می شود معدنکاران هر روز با مشکلاتی مانند تعمیر این ماشین آلات با انجام هزینه های بالا دست به گریبان باشند. به دلیل خارجی بودن این ماشین آلات، زمانی که تحریم پیش می آید ما با مشکل تامین قطعات یدکی مواجه می شویم و این قطعات به سختی تهیه می شوند.

    وی گفت: تاکنون در زمینه تولید این گونه ماشین آلات در کشور اقدامات اساسی انجام نشده است. ماشین آلاتی که در هپکو تولید می شوند عمدتا برای راهسازی مناسب هستند و در معدن کاربرد چندانی ندارند. هم اکنون برخی محصولات هپکو در معادن مورد استفاده قرار می گیرند اما ما در معادن نیازمند ماشین آلات بزرگ هستیم.

    توکلی تصریح کرد: به عنوان مثال در زمینه تولید لاستیک، تجربیات بسیار خوبی داشته ایم اما هنوز برخی از لاستیک های بزرگ که مناسب ماشین آلات بزرگ باشند در ایران تولید نمی شوند.

    وی ادامه داد: در صورتی که ماشین آلات سنگین در ایران تولید شوند معدنکاران حتما از آنها استفاده خواهند کرد و ما در نمایشگاه سنگ ایران هم به بهترین شکل ممکن از حضور و به نمایش گذاشتن این ماشین آلات استقبال خواهیم کرد. در سال گذشته یکی از بزرگترین غرفه های نمایشگاه به محصولات هپکو اختصاص داشت که استقبال بسیار خوبی از این غرفه به عمل آمد.

    توکلی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید ماشین آلات سنگبری تجربیات بسیار ارزنده ای در ایران انجام شده و در حال حاضر «اره های» بسیار خوبی در ایران تولید می شود که لازم است این تجربیات در حوزه تولید ماشین آلات بزرگ معدنی نیز تکرار شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر