قیمت فلزات رنگی به بازار آزاد نزدیک شد

عصر معدن- یک کارشناس بازار فلزات معتقد است، آزاد شدن سقف رقابت، قیمت فلزات رنگی در بورس کالا را به بازار آزاد نزدیک کرده است.;

قیمت فلزات رنگی به بازار آزاد نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۰

    علی اصغر بهرامی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» درباره وضعیت بازار فلزات اظهار کرد: امروز بازار فلزات نسبت به چند ماه اخیر که قیمت گذاری انجام می شد و نرخ دلار 4200 تومان بود، بسیار تغییر کرده است. حال با وجود اینکه 10 روزی است قیمت پایه 4200تومان بوده و ثابت مانده، اما سقف نرخ ها برداشته شده است. پیش تر این سقف 10 درصد بود اما امروز باز شده است.
    وی ادامه داد: با این اتفاق بورس کالا به بازار آزاد نزدیک شده است، یعنی قیمت فلزات رنگی در بورس کالا نزدیک به بازار آزاد است.
    بهرامی بیان کرد: حال وقتی قیمت فروش محصولات با افزایش همراه شود، بی شک سود سهام شرکت‌های فلزی نیز رشد خواهد کرد. البته باید به این نکته توجه داشت این سود در حالی با صعود همراه می شود که قیمت مواد اولیه، نرخ سربارها، دستمزدها و ... با افزایش همراه نشود. درواقع افزایش این موارد تاثیر مثبت بر سود سهام ها را کاهش می دهد.
    به گفته بهرامی، در حل حاضر باتوجه به اینکه در میانه سال قرار داریم میزان دستمزدها و قیمت سربارها افزایش پیدا نمی کند اما مواد اولیه مورد استفاده گران شده اند.
    وی اظهار کرد: هرچند قیمت مواد اولیه با افزایش همراه شده اما پیش بینی می شود سود سهام شرکت ها از حالت عادی کمی بیشتر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر