محتشمی پور معاون وزیر صمت:

معدن‌کاران و فناوران از ظرفیت‌های قانون معادن و معافیت مالیاتی استفاده کنند

عصر معدن- معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار بهره مندی معدن‌کاران و فناوران از ظرفیت‌های قانون معادن و معافیت مالیاتی و همچنین در دسترس بودن «ایمینو» برای دانش‌بنیان‌ها شد.;

معدن‌کاران و فناوران از ظرفیت‌های قانون معادن و معافیت مالیاتی استفاده کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا محتشمی‌پور در بازدید از ایمینو (طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی) اظهار داشت: صنایع بزرگ در اقتصاد سه نقش پررنگ دارند و تامین کننده، ایجاد ارزش افزوده و بازار بزرگ خدمات فناوری هستند. ماموریت ما در وزارتخانه نیز تنظیم مقررات، اقدامات ترویجی و تعریف سیاست‌های تشویقی است.

    وی با اشاره به اصلاحات قانون معادن و تبصره 5 و 10 آن، عنوان‌کرد: در این تبصره‌ها برای ترویج طرح‌های نوآورانه و فناورانه آمده است؛ بهره‌برداران معادنی که در راستای بهره‌برداری بهینه و صیانت از ذخایر معدنی، ارتقای بهره‌وری و تحقیق و توسعه و اکتشاف و حفظ محیط‌زیست در معدن مربوط اقدام کنند، با تایید شورای عالی معادن از پرداخت حداکثر تا 20‌درصد حقوق دولتی معاف هستند.

    محتشمی‌پور ادامه‌داد: این در حالی است که بسیاری فعالان بخش معدن از این تبصره‌ها اطلاعی ندارند و گزارش قابل‌توجهی از عملکرد تبصره 5 (معافیت 20‌درصد حقوق دولتی) در استان‌ها نداشتیم.


    شناسایی 450 شرکت دانش‌بنیان در بخش معدن

    در این دیدار، مجید وفایی فرد مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) با اشاره به چالش های هوشمندسازی در معادن، با بیان اینکه تامین مالی و توسعه بازار چالش‌های اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: تاکنون بیش از 450 شرکت دانش‌بنیان در بخش معدن شناسایی شده است، اما همچنان معادن و صنایع معدنی از اقتصاد دانش‌بنیان سهم کمی دارند.

    وی گفت: ایمینو با پایش شبکه بازیگران زیست‎بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی و انعقاد تفاهم‎نامه همکاری با بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تلاش کرده هم‌افزایی ایجاد کند.

    وفایی فرد تاکید کرد: در بستر سیاستگذاری، تعریف طرح‎های تشویقی برای معافیت‌های مالیاتی صنایع در جهت حمایت از فناوران و فراهم ‎کردن زیرساخت‎‌ها و تجهیزات لازم ضرورت دارد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر