تاثیر نقشه راه معدن و صنایع معدنی بر بودجه سال ۹۸ بررسی شود

عصر معدن- ابراهیم جمیلی رییس خانه اقتصاد ایران در پنل لزوم بازنگری در نقشه راه و قانون معادن گفت: ما هنوز نمی دانیم در بخش معدن و صنایع معدنی که چه کاری باید انجام دهیم اما با نقشه راه معدن و صنایع معدنی می‌توان کار در این‌ بخش را بهتر به پیش ببریم‌.;

تاثیر نقشه راه معدن و صنایع معدنی بر بودجه سال ۹۸ بررسی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: دولت به دنبال منابع درآمدی است و این‌در حالی است که تصمیمات دولت برای بخش معدن و فعالان در این حوزه می تواند عوارض منفی داشته باشد‌.

    جمیلی ادامه داد: در نقشه راه معدن و صنایع معدنی آمایش سرزمین در نظر گرفته نشده است. بنابراین لازم است که نقشه راه پایش شود وکمیته ای در این زمینه تشکیل و بررسی شود که تاثیر نقشه راه بر صاحبان معادن، کارکنان معادن، فارغ‌التحصیلان معادن و... دارد؟ زیرا اگر نقشه باعث بهبود وضعیت آنها نشود، حتی در صورت خوب بودن این نقشه، محکوم به شکست است.

    جمیلی ادامه داد: ما گاهی اوقات شاهد کم لطفی دولت هستیم و می بینیم که حقوق دولتی یک معدن بزرگ با یک معدن کوچک یکی است. این موارد باید در نقشه راه مورد توجه قرار گیرد.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه نقشه راه باید وحدت رویه داشته باشد ادامه داد: باید بررسی کرد که تاثیر نقشه راه در بودجه سال 98 چقدر است؟

    وی افزود: در این راستا خانه معدن ایران می‌تواند کمیته ای در این زمینه ایجاد شود و موارد یادشده بررسی شود.

    جمیلی گفت: نقشه راه به شرطی می‌تواند اجرایی شود همه از آن استفاده کنند و به نوعی آن را عمومی سازی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر