از سال آینده انجام خواهد شد؛

قیمت‌گذاری بخش بزرگی از مس جهان در چین

عصر معدن- در پی سیاست‌های جدید دولت چین، از سال آینده بخش بزرگی از مس جهان در چین قیمت‌گذاری خواهد شد، چراکه قرار است بورس بین‌المللی انرژی شانگهای (INE) قراردادهای جدیدی را که توسط فعالان بازارهای بین‌المللی قابل‌معامله است را به اجرا بگذارد.;

قیمت‌گذاری بخش بزرگی از مس جهان در چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، راه‌اندازی این قراردادها در صورت تصویب قوانین مربوطه، به فعالان بازار در خارج از چین این امکان را می‌دهد که مس را براساس قیمت‌های چین خرید و فروش کنند.
    چین که بزرگترین مصرف‌کننده مس و بسیاری کالاهای اساسی دیگر در جهان است، در تلاش است تا معاملات آتی کالاهای خود را بین‌المللی کرده و از این طریق، استفاده از  واحد پولی این کشور فراتر از مرزهای خود را ترویج کند.
    کارشناسان بازار اعلام کردند قراردادهای بین‌المللی مسِ چین همچنین می‌تواند با تقویت اثر قیمت‌گذاری فعلی بورس شانگهای، نرخ‌های این بورس را به یک معیار شاخص منطقه‌ای تبدیل کند و در واقع موجب تشویق آربیتراژ بیش‌تر با قراردادهای جهانی بیش‌تر شود.
    مدیرعامل کارگزاری چینو (Chino) به فست مارکت گفت: «این قراردادها به نحوی در حال توسعه خدمات هستند که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در منطقه آسیا بتوانند در این شاخص معیار منطقه‌ای که بر اساس نرخ‌های شانگهای است فعالیت کنند. این یک مکانیزم هجینگ است که از طریق آن افراد می‌توانند بر اساس یوان، ریسک معاملات را پوشش دهند.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر