عقد تفاهم نامه احداث واحدهای فرآوری سنگ آهن و خاک نسوز در آذربایجان غربی

عصر معدن- معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: تفاهم نامه احداث واحد کنسانتره سنگ آهن و واحد فرآوری خاک نسوز در جنوب استان با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به امضاء بخش خصوصی و شرکت یاد شده رسید.;

عقد تفاهم نامه احداث واحدهای فرآوری سنگ آهن و خاک نسوز در آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، پریسا عابد پور گفت: در راستای جلوگیری از خام فروش مواد معدنی استان تفاهم نامه احداث واحد کنسانتره سنگ آهن و واحد فرآوری خاک نسوز در جنوب استان با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به امضاء بخش خصوصی و شرکت یاد شده رسید.

    وی افزود: مواد اولیه واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن از 5 معدن آهن موجود در استان تامین خواهد شد که با ایجاد این واحد فرآوری زمینه اشتغال مستقیم در منطقه فراهم می شود و ارزش افزوده مواد معدنی برای منطقه خواهد بود.

    عابدپور عنوان کرد: در جنوب استان آذربایجان غربی ظرفیت های خوبی در زمینه فرآوری خاک نسوز وجود دارد که با احداث یک واحد فرآوری در این بخش نیز یکی از نیاز های استان بود که تفاهم نامه احداث این واحد نیز با مشارکت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور به امضاء بخش خصوصی و شرکت یاد شده رسید.

    معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: جهت جلوگیری از خام فروشی سنگ های تزئینی در استان پیگیری های لازم را برای ایجاد واحد سنگبری بزرگ مقیاس در استان با مشارکت و همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران هستیم.

    عابدپور در خصوص فعال سازی معادن کوچک در استان اشاره کرد وگفت: در جلسه مشترک با رییس و مدیران شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مقرر گردید در مرحله اول 3 معدن راکد دارای پروانه اکتشافی راه اندازی و فعال گردد تا این معادن به مرحله بهره برداری برسند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر