معاون طرح و برنامه وزارت صنعت مطرح کرد:

جذابیت ورود معادن به بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران

عصر معدن- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اشاره به تعاملات خوب صورت گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد که امکان ورود معادن به بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه یا صندوق‌های جسورانه اکتشاف و بهره‌برداری فراهم شده است.;

جذابیت ورود معادن به بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، جلسه بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه با حضور معاونان وزارت صمت و رئیس سازمان بورس برگزار شد و طی آن روند ورود معادن، تشکیل شرکت سهامی عام پروژه معدنی و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه جهت جذب سرمایه‌های مردمی در جهت سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی را مورد بررسی قرار گرفت.

    طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی -معاون طرح و برنامه این سازمان- اظهار کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی و موضوعی معادن کشور این امکان وجود دارد که این معادن به صورت منطقه‌ای و استانی یا با توجه به ذخایر معادن که از نوع فلزی- آهنی یا غیرآهنی هستند، دسته‌بندی شده و با تشکیل هیات موسسین از فعالان معتبر بخش معدن و صنایع معدنی موجبات تاسیس شرکت سهامی عام پروژه و تامین مالی از طریق پذیره نویسی مردمی فراهم گردد.

    وی افزود: با این ابزار، امکان ایجاد شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در پایین‌دست نیز فراهم شده و این شرکت‌ها می‌توانند با ساختار مالی شفاف و پویا موجبات توسعه بخش معدن را فراهم آوردند. در حوزه واگذاری معادن تعطیل نیز جلسات اولیه با فعالان بخش برگزار تا با تاسیس هیات موسس و اخذ مجوزهای لازم و واگذاری 82 معدن تعطیل و راکد در اختیار دولت به این شرکت سهای عام ، مردم را در توسعه معادن شریک شوند.

    زرندی با بیان اینکه در حوزه صندوق‌های جسورانه اکتشاف نیز ایمیدرو آمادگی کامل خود را برای واگذاری پهنه‌های مرغوب از طریق این صندوق‌ها اعلام کرده و اقدام خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته که در مسیر اخذ مصوبات قانونی لازم است، گفت: تلاش زیادی برای پیوند بخش صنعت و معدن به بازار سرمایه چه در عرضه اولیه، انتشار اوراق و... انجام داده شده که البته در بخش معادن باید شرایط را بیشتر تسهیل کنیم.

    معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد: طی 10 ماه امسال هشت هزار و 200 میلیارد تومان انواع اوراق برای شرکت‌های صنعتی معدنی منتشر شده که بیش از سه برابر مجموع اوراق منتشر شده در 12 ماه سال گذشته است.

    در این جلسه، سرپرست معاونت معدنی، رییس سازمان ایمیدرو و رئیس سازمان بورس در خصوص بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه، بحث و بررسی کرده و نظرات خود را برای اجرای این موضوع مطرح کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر