ترامپ دست بردار نیست

اعمال تعرفه برای کل واردات چین در دستور کار امریکا

عصر معدن- آمریکا و چین برای اولین بار در روز جمعه به تبادل آتش ادامه دادند و بر روی ۳۴ میلیارد دلار به ارزش هر فرد دیگر ضربه زدند و هیچ نشانه‌ای از تمایل به شروع مذاکرات با هدف رسیدن به یک آتش‌بس اعلام نکردند.;

اعمال تعرفه برای کل واردات چین در دستور کار امریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، تعرفه برای مجموعه کالاهای چینی وارد شده به ایالات‌ متحده در روز جمعه به اجرا در آمد و  پکن ایالات‌متحده را متهم به آغاز " جنگ تجاری بزرگ " کرد.
    اسکات کندی، رئیس مطالعات چین در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن، گفت: مبارزه فزاینده بین 2 اقتصاد بزرگ جهان به این معنا بود که می‌تواند از مشکلات اقتصادی و سیاسی برای گرفتن این دو طرف به میز مذاکره ( مذاکره ) استفاده کنید.

    رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در حال حاضر در حال تهدید کردن دوره‌ای بیشتر از تعرفه‌های گمرکی است که احتمالا بیش از 500 میلیارد دلار کالاهای چینی را هدف قرار می‌دهد - تقریبا کل واردات آمریکا از چین در سال گذشته.
    این در حالی است که هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا نماینده تجاری آمریکا این موضوعات را بررسی کند و احتمالا هرگونه مجازات جدیدی را فعال کند.
    کندی در یک مصاحبه تلفنی گفت: باید دید که "سوالات کلیدی در آن زمان، چه خواهد بود و چه اتفاقی در بازارهای مالی رخ می دهد، چگونه رای دهندگان ایالات متحده واکنش نشان خواهند داد و اقتصاد چین شروع به تکان دادن خواهد کرد."

    ارین Ennis، معاون ارشد شورای تجاری چین و تجارت چین نیز گفته است هیچ خطری وجود ندارد که دو طرف در مورد تحریم‌های تجاری بدون یک استراتژی روشن برای مذاکرات را از سر بگیرند.

    این در حالی است که شرکت‌های آمریکایی فعال در چین، با شکایت ترامپ در مورد شیوه‌های مالکیت فکری چین موافق هستند، اما معتقد نیستند که تعرفه‌ها را در راستای تسلیم شدن چین باشد.

    وزارت بازرگانی چین نیز اعلام کرد که مجبور به تلافی است و واردات کالاهای آمریکایی از جمله اتومبیل، سویا، و lobsters به چین با 25 درصد تعرفه مواجه خواهند شد.

    این موارد در حالی مطرح می شود که برخی از جمهوری خواهان ترامپ در کنگره آمریکا از اقدامات او انتقاد کردند.

    زیرا آنها معتقدند " تعرفه‌های تنها به کشاورزان، دامداران و تولید کنندگان هواپیما آسیب نمی‌رسانند، بلکه به هر مصرف‌کننده آمریکایی صدمه می‌زند. سناتور جری موران که نماینده ایالت - کانزاس است ، گفت : " ما باید با متحدین خود برای جدا کردن چین کار کنیم نه اینکه جنگ تجاری را تشدید کنیم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر