نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد

عدم اعتقاد قطعی به روند قیمت طلا

عصر معدن- ابهام و سردرگمی بر بازار طلا حاکم است و معامله گران و سرمایه گذاران همچنان به تحولات پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین واکنش نشان می‌دهند.;

عدم اعتقاد قطعی به روند قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد در حالی که کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا به سه دسته مساوی تقسیم شده اند، تنها شماری زیادی سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری کاهش پیدا کند.

    هفته گذشته طلا اوقات دشواری را سپری کرد و در حالی که موفق نشد مقاومت در سطح 1475 دلار را بشکند، توانست با وجود صعود بازارهای سهام آمریکا و دلار، در بالای 1450 دلار بماند.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس سوییس به کیتکونیوز گفت: یک روز توافق تجاری آمریکا با چین پیشرفت می کند و روز بعد متوقف می‌شود. این ابهامات از قیمت طلا پشتیبانی کرده اما برای بالا بردن آن کافی نبوده است.

    در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها پنج نفر یا 31 درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و پنج تحلیلگر دیگر هم نظری نداشتند در حالی که شش نفر یا 38 درصد نیز انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری کاهش پیدا کند.

    در این بین، 587 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها، 292 نفر یا 50 درصد افزایش و 173 نفر یا 29 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 121 نفر یا 21 درصد هم نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته پیش بینی هر دو گروه تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران برای افزایش قیمت طلا درست از آب درنیامد. بهای هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار آمریکا تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشت و در 1473 دلار و 40 سنت بسته شد و برای کل هفته 0.3 درصد کاهش یافت. طلا روز پنج شنبه به پایین‌ترین حد از 13 نوامبر سقوط کرده بود.

    به گفته برخی از تحلیلگران، عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا در کوتاه مدت، ادامه مناقشه تجاری میان آمریکا و چین است.

    آدام بوتون، مدیرکل فارکس لایو نیز نسبت به رشد قیمت طلا خوش بین بوده و گفت: زمان حساسی است اما شکافهایی در فاز اول توافق پدیدار شده و اگر مذاکرات شکست بخورد، عامل مهمی برای رشد قیمت طلا خواهد بود. در حال حاضر بازار روی توافق تجاری حساب باز کرده اما اگر توافقی حاصل شود، ممکن است کمتر از آنچه باشد که بسیاری امیدوار بودند. از سوی دیگر اگر آمریکا افزایش تعرفه‌های برنامه ریزی شده در 15 دسامبر را به تاخیر بیاندازد و پیشرفتی میان دو کشور باشد، قیمت طلا پایین خواهد رفت.

    شون لاسک، مدیر شرکت والش تریدینگ به کیتکونیوز گفت: به دلیل بالا ماندن فعالیت سفته بازی، انتظار دارد قیمت طلا در کوتاه مدت کاهش پیدا کند. با این حال وی خاطرنشان کرد با وجود فشار فروش اخیری که وجود دارد، بازار طلا همچنان انعطاف پذیر مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر