رسیدن به اهداف چشم انداز فولاد مستلزم رشد۸درصدی اقتصاد است

عصر معدن- بهرام سبحانی رییس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در پنجمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس گفت: در افق چشم انداز ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در نظر گرفته شده است.;

رسیدن به اهداف چشم انداز فولاد مستلزم رشد۸درصدی اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: مبانی و پیش فرض هایی که برای رسیدن به تولید 55 میلیون تولید فولاد باید به رشد اقتصادی 8درصدی برسیم که در این صورت مصرف سرانه کشور باید به 350 کیلوگرم برسد. به این شکل 32 میلیون تن مصرف داخلی کشور بوده و 23 میلیون باقی مانده باید 20میلیون به صورت فولاد و مابقی به شکل محصولات فولادی صادر شود.

    وی افزود: زمانی که تولید 55 میلیون تن فولاد مطرح شد نظرات مختلفی روی این مساله مطرح شد و دولتی ها اعتقاد داشتند که این تولید امکان پذیر است و برخی نیز می گفتند نمیتوان به این ظرفیت رسید. اما با توجه به زیرساختها و شرایط می بینیم که رسیدن به تولید 55میلیون تن فولاد سخت باشد.

    سبحانی افزود: نخستین  اطلس ملی فولاد که در 4 سال گذشته تهیه شد در آن متوجه پراکندگی زنجیره فولاد شدیم.

    وی گفت: برای تولید 55 میلیون تن فولاد ، نیاز به 85میلیون تن گندله، 60میلیون تن آهن اسفنجی و 200میلیون تن استخراج سنگ آهن است.

    سبحانی ادامه داد: ما در ابتدا باید بازارهای مصرف را شناسایی می کردیم تا نیازهای تولید مشخص می شد.

    وی گفت: بازار منطقه، اروپا و جنوب شرق آسیا می تواند در اختیار بازار فولاد ایران قرار گیرد. همچنین سوریه و عراق با توجه به اینکه نیازمند بازسازی هستند بازار مهمی برای فولاد ایران محسوب می شوند.

    به گفته وی ارتقای فرهنگ صادراتی پویا و چابک در بنگاه ها، بازنگری قوانین ارزی و رفع موانع، برقراری مشوق های صادراتی، ایجاد دفاتر نمایندگی در بازار هدف و سرمایه و شرکت در بازار هدف با استراتژی بلند مدت از جمله عوامل توفیق صادرات در صنعت فولاد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر