مهمترین عواملی که آینده معدن را متحول می کنند

عصر معدن- معدن یکی از صنایعی است که این روزها با سرعت زیادی در حال پیشرفت بوده و دیگر صنایع نیز به آن کمک می کنند تا کیفیت بالاتری داشته باشد چرا که افزایش کیفیت و بهره وری معدن می تواند تمام زنجیره تامین را شامل شده و در قیمت نهایی تاثیر به سزایی داشته باشد.;

مهمترین عواملی که آینده معدن را متحول می کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از معدن نیوز، معدن یکی از صنایعی است که این روزها با سرعت زیادی در حال پیشرفت بوده و دیگر صنایع نیز به آن کمک می کنند تا کیفیت بالاتری داشته باشد چرا که افزایش کیفیت و بهره وری معدن می تواند تمام زنجیره تامین را شامل شده و در قیمت نهایی تاثیر به سزایی داشته باشد.
    پیشرفت معدن باعث شده تا تغییرات گسترده ای را شاهد باشیم و موارد مختلفی هستند که در این میان با آن روبرو خواهیم شد که میتوانند تاثیر به سزایی در فرآیند نهایی پیشرفت معدنکاری در دنیا داشته باشند.

    در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از موضوعاتی که می توانند آینده معدن را به کلی تغییر دهند و چشم انداز جدیدی را برای ما ترسیم نمایند.


    پاسخگویی به تقاضای مواد معدنی حیاتی و سبز
    تغییر شکل به انرژی های تجدیدپذیر و الکتریکی در آینده در مورد انرژی پاک جهان نقش اساسی دارد. با جستجوی طیف جدیدی از کالاها، دینامیک تقاضای استخراج در حال تغییر است به همین سبب کارگران معدن نیاز به برنامه ریزی استراتژیک دارند. تبدیل به منابع انرژی تجدیدپذیر، افزایش سریع وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و حرکت عمومی به سمت افزایش الکتریکی کردن وسایل، همه جنبه های حرکت جهانی به سمت آینده انرژی است، که نوید می دهد پویایی تقاضا در صنعت معدن را به شدت تغییر دهد. همچنین خبر از فرصت های جدید استخراج کنندگان می دهد و می تواند در چند سال آینده سبدهای استخراج معدن را تغییر دهد. با این وجود برای دستیابی به موفقیت، معدن کاران به منظور ایجاد تنوع در زنجیره تأمین مواد معدنی حیاتی، نیاز به توجه به بیشتر به مسائل روز در این زمینه دارند.


    در مسیر بدون آسیب
    امنیت همیشه سرلوحه همه فعالیت ها در حوزه معدن بوده است و این مهم می تواند با استفاده از داده های به روز و البته فناوری های جدید گسترده تر شود. دستگاه های پوشیدنی که می توانند از جان معدنکاران محافظت کنند اما نیاز است تا استفاده از آن ها همه گیر شود. این لباس ها می توانند خطرات احتمالی را پیش بینی کرده و به همین سبب با اعلام اخطار از آن جلوگیری خواهند کرد. کووید – 19 باعث شد تا مشخص شود که معدنکاران نیاز به توجه بیشتری دارند و به همین دلیل شرکت ها به دنبال آن هستند تا با برنامه های جدید و سرمایه گذاری های گسترده، آموزش های جدیدی را ارائه کرده و به سمت معدنی بدون آسیب حرکت کنند. برای ایجاد امنیت بیشتر این صنعت باید محصولات جدید با قابلیت پیش بینی را ایجاد نماید. گسترش کووید 19 البته تا حدود زمینه را برای فناوری های پوششی ایجاد کرده است.


    پیش به سوی رهبری دیجیتال
    کووید 19 باعث ایجاد یک تغییر شگرف در تعداد سازمان ها و نحوه نظارت آن ها بر روی عملیات ها شده است. این موضوع همچنین باعث شده تا معدنچیان فرصت لازم برای هماهنگی با فناوری دیجیتال و همگام شدن با کار از راه دور را داشته باشند. این می تواند پنجره ای باشد که برای افزایش سرعت تغییرات دیجیتال و همچنین آینده پیشرفته معدن باشد چرا که هیچوقت از زمان های دور تا به امروز هیچ شرایطی پیش نیامده بود تا فناوری بتواند این چنین و با سرعتی بالا خود را در دل صنایع مختلف جا کرده و به سرعت پیشرفت کند. در حالی که به نظر می رسد دنیا در حال خروجی آرام از بحران کرونا است، معدنکاران پیشرو می توانند به جای برگشت به سیستم های گذشته انگیزه خود را برای حرکت به سمت پیشرفت و فناوری ادامه دهند و چارت جدیدی از فعالیت های تکنولوژیک را برای خود ترسیم نمایند.


    قدم در جاده عملیات یکپارچه
    این روزها می توان به راحتی مشاهده کرد که پیشرفت های فن آوری ادغام سازمانی را امکان پذیر می کند. بسیاری از استخراج کنندگان باید داده های خود را آماده کرده و در زنجیره ارزش ادغام کنند. فرایندها و محل کار باید دوباره پیکربندی شود و یک فرهنگ رهبری و تیمی مناسب ایجاد گردد. ابتکارات دیجیتال و سرمایه گذاری در اتوماسیون نتایج سازگاری در سراسر جهان نداشته است. در حالی که برخی از شرکت ها به پیشرفت گسترده ای پی برده اند، برخی دیگر فقط تغییرات جرئی ای را تجربه کرده اند. این نتایج متغیر این سوال را ایجاد کرده است که چگونه نتایج را بهبود بخشد. با بررسی های بیشتر، مشخص شد که قبل از آنکه مشاغل بتوانند بهتر به رویدادهای خارجی و تغییرات داخلی واکنش نشان دهند،  نیاز به بهبود وضعیت ادغام در تمام عملکردهای خود خواهند داشت.


    ایجاد یک زنجیره تامین چابک
    کووید – 19 باعث شد تا شرکت های معدنی این روزها به دنبال ایجاد یک زنجیره موفق و همچنین کم کردن ریسک های موجود در این زمینه هستند. به همین سبب این شرکت ها در حال استفاده از منابع محلی هستند ولی هزینه های این فعالیت ها باید اندازه گیری شود و همچنین مدیریت انبارداری نیز نیاز به امتحان دوباره دارد. شرکت های معدنی مدت هاست که به ضرورت ایجاد یک زنجیره تامین بزرگ و پیوسته پی برده اند تا میزان بهره وری را به بالاترین سطح خود برسانند. با آمدن کووید 19 و بر هم زدن نظم جهانی این شرکت  ها متوجه شدند که در حین این بیماری و البته بعد از پایان آن نیاز به یک زنجیره تامین منظم بیش از پیش احساس می شود تا میزان خطرات احتمالی به حداقل خود برسد. کم کردن میزان ریسک در زنجیره تامین و همچنین ایجاد یک سیستم انبارداری موفق می تواند آینده صنعت معدن را به تحول عظیمی روبرو کرده و همچنین عملیات های با بهره وری بیشتر را تضمین می کند.


    کسب اعتماد جهانی
    حادثه های گسترده ای که در سطح معدن رخ داده است باعث شده تا چهره جهانی معدن با مشکلاتی روبرو شده وبه گفته متخصصین این چهره امروز لکه دار شده است و نیاز است تا اعتماد جهانی از طریق رسانه های اجتماعی بار دیگر جذب شود. اعتماد و پایداری از اهداف جدید معدن در دنیا به شمار می اید. کارشناسان این حوزه برآورد کرده اند که با تغییرات رفتاری معدن در سطح شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا فرصت های تازه ای برای سرمایه گذاری به وجود آمده و وضعیت در آینده با بهبود گسترده ای همراه خواهد بود.


    اقدامات جدی در زمینه کربن زدایی
    شرکت های معدنی باید به رفع کربن زدایی بپردازند و به تعهدات اصلی خود عمل کنند. بیشتر آنها به ابزارهایی برای بهبود وضعیت موجود و رسیدن به سطح بالاتری در کربن زدایی نیاز دارند و باید به سمتی حرکت کنند تا به نفع منافع ملی سرزمینی باشد که در آن مشغول به فعالیت هستند. در میان تقاضای فزاینده برای کاهش تأثیرات آب و هوایی، شرکت های معدنی شروع به کشف چگونگی فراتر رفتن از شناسایی و کاهش ریسک برای اجرای دستور کارهای کربن زدایی خود کرده اند. این یک زمینه حیاتی است زیرا شرکت ها برای برآوردن وظایف زیست محیطی مرتبط با تعهدات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی خود و همچنین جلب اعتماد سرمایه گذاران تلاش می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر