مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان مطرح کرد:

تداوم تولید در فولاد مبارکه یعنی زنده بودن بسیاری از صنایع کشور

عصر معدن- مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در جلسه کمیته مدیریت و در جمع معاونان و مدیران شرکت، تحریم صنعت فولاد و مشخصا تحریم فولاد مبارکه را دور از ذهن ندانست و افزود: دشمنان قسم‌خوردۀ جمهوری اسلامی به خیال خام خود، با ایجاد شرایط سخت و تحریم‌ها، راه پیشرفت و ترقی را بر کشور ما سد می‌کنند، اما آنچه مشاهده می‌شود این است که صنعت کشور ما امروز به رشد و بالندگی قابل‌ملاحظه‌ای رسیده است.;

تداوم تولید در فولاد مبارکه یعنی زنده بودن بسیاری از صنایع کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حمیدرضا عظیمیان با بیان این مطلب افزود: تحریم دوباره شرکت فولاد مبارکه مسلما شرایط را سخت‌تر از پیش می‌کند، اما همۀ کارکنان شرکت فولاد مبارکه با تمام وجود ایستاده‌اند، چراکه توان و قدرت فولاد مبارکه در شرایط سخت است که خودنمایی می‌کند. در واقع در شرایط سخت و طاقت‌فرسا جوهرۀ وجودی مردان و زنانی که مسئولیت پذیرفته‌اند نشان داده می‌شود.

    وی در ادامۀ سخنان خود، با اشاره به اهمیت تدابیر پدافند غیرعامل در شرکت تصریح کرد: آمریکا با تحریم‌های خود فولاد مبارکه را به‌عنوان غول بزرگ اقتصادی ایران مورد هدف قرار داده است، ازاین‌رو باید به خاطر داشته باشیم همان‌گونه که شلیک گلوله به قلب و سر انسان او را از پای درمی‌آورد، محافظت از قلب و مغز فولاد مبارکه نیز الزامی است و این امر با رعایت دقیق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در همۀ نقاط حساس شرکت امکان‌پذیر خواهد بود، تا در موقع بروز بحران کمترین خسارت و آسیب به شرکت وارد آید.

    عظیمیان با تشبیه شرایط جنگ و تحریم اقتصادی کشور به شرایط جنگ تحمیلی گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس هشت سال شجاعانه در جبهه‌ها جنگیدند و امروز نیز صنعتگران کشور در جبهۀ صنعت، با حفظ و تداوم تولید، در حال مبارزه با دشمن‌اند و ثابت کرده و خواهند کرد که در هر شرایطی می‌توانند در بازارهای داخلی و جهانی حضور داشته باشند، زیرا بر این باورند که حفظ و تداوم تولید و تپنده بودن قلب فولاد مبارکه یعنی زنده بودن بسیاری از صنایع وابسته در کشور.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود، دستاوردهای ایمنی در تمامی نواحی و بخش‌های شرکت را قابل‌تقدیر دانست و گفت: ایمنی و رعایت دستورالعمل‌های آن همواره باید موردتوجه قرار گیرد. با رعایت پروتکل حفاظتی، سلامت همۀ کارکنان تضمین می‌شود. رعایت استانداردهای جهانی و شناخت الگوهای کارخانه‌های دیگر کشورها باعث می‌شود فولاد مبارکه نیز در تراز جهانی مطرح باشد.
    مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: هماهنگی و همکاری واحدهای مختلف شرکت باعث شده در تولید و فروش جایگاه مناسبی داشته باشیم و این امر میسر نشده است مگر با همراهی و همدلی همۀ کارکنان و مدیران شرکت.

    اهمیت تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه بخش دیگری از سخنان مدیرعامل فولاد مبارکه در این جلسه بود. وی در این خصوص گفت: تولید تختال ویژۀ ورق‌های موردنیاز انتقال نفت و گازترش رخداد مهمی در تاریخ تولید محصول‌های جدید این شرکت است، چراکه دستیابی به این موفقیت بزرگ، کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند.

    وی در همین خصوص ادامه داد: با تولید این محصولات خط لوله‌ای به طول 1100 کیلومتر و به قطر 42 اینچ جهت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از پایانۀ نفتی گوره واقع در شمال غرب استان بوشهر به غرب منطقۀ جاسک در سواحل دریای عمان احداث شده که مشارکت در انجام این پروژه جزو افتخارات شرکت فولاد مبارکه محسوب می‌شود.

    به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه تولید این محصولات استراتژیک در شرکت فولاد مبارکه می‌تواند ارزش‌افزوده بیشتری برای شرکت و کشور به همراه داشته باشد؛ و ازآنجا‌که تأمین بسیاری از مواد اولیۀ صنعت نفت نیز شامل تحریم‌ها شده، با تولید این تختال‌ها فولاد مبارکه توانسته است در حساس‌ترین زمان، مشکلات صنایع نفت و گاز کشور در این زمینه را حل کند. در جلسۀ اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و دیگر وزرا تشکیل شده نیز از این دستاورد به نیکی یاد شده است.

    وی تولید ورق رنگی با براقیت بالا و مورداستفاده در صنایع لوازم خانگی را نیز از دیگر دستاوردهای ارزشمند فولاد مبارکه در شرایط خاص اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: کسب این افتخارات همچون نشان پرافتخاری بر سینۀ فولاد مبارکه می‌درخشد.
    وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که انسان با تفکر و تدبر، زندگی را پرمعناتر می‌نگرد و زنده می‌ماند، حیات و زنده بودن شرکت فولاد مبارکه نیز منوط به تولید محصولات جدید است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود شرکت حرکت شتابندۀ خود به سمت صاحب تکنولوژی شدن را ادامه دهد تا شاهد بالندگی و اعتلای هرچه بیشتر شرکت باشیم.

    عظیمیان در بخش پایانی سخنان خود کار و تلاش را راهکار عبور از گردنه‌های سخت امروز دانست و گفت: اجرای پروژۀ نورد گرم 2 تعالی صنعت ایران را نشان می‌دهد و باعث می‌شود حرکت چرخ‌های صنعتی اقتصادی کشور متوقف نشود و صنایع مرتبطی که در حال حاضر با ظرفیت‌های پایین‌تر از ظرفیت اسمی فعال‌اند، دوباره احیا شوند و به چرخۀ تولید بازگردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر