«جهان فولاد سیرجان» زنجیره فولاد را تکمیل می‌کند

عصر معدن- معاون مالی و پشتیبانی شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: شرکت جهان فولاد سیرجان با هدف احداث کارخانجات برای رسیدن به ظرفیت ۶ میلیون تن محصولات فولادی شامل ۲ میلیون تن آهن اسفنجی ، ۲ میلیون تن شمش فولادی و ۲ میلیون تن محصولات نوردی از قبیل میلگرد و سایر مقاطع فولادی در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد.;

«جهان فولاد سیرجان» زنجیره فولاد را تکمیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    عبدالمجید مستقیمی در گفت و گو با «عصر معدن» درباره عمده فعالیت‌های شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: در حال حاضر 3 کارخانه تولید آهن اسفنجی، بریکت سازی و میلگرد از سایز 8 الی 32 در حال بهره برداری است. اولین کارخانه تولید آهن اسفجی به ظرفیت 1 میلیون تن است که در سال 93  به بهره برداری رسید.
    وی ادامه داد: کارخانه بریکت سازی که یکی از کارخانه های تکمیل کننده خط آهن اسفنجی است، اوایل سال 95 با ظرفیت 300 هزار تن به بهره برداری رسید. همچنین در پایان سال 95 بهره برداری از کارخانه 500هزار تنی میلگرد در شهرستان بردسیر انجام گرفت.
    به گفته مستقیمی در کنار کارخانجات یاد شده،کارخانه ذوب و ریخته گری به ظرفیت 1 میلیون تن تولید بیلت است که انشاءالله در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد. این پروژه یکی از طرح های سنگین جهان فولاد سیرجان بوده و قرار است این کارخانه یکی از حلقه های اصلی زنجیره فولاد را تکمیل کند.
    وی افزود: به همین دلیل سرمایه گذاری بزرگی در این رابطه انجام گرفته است. یکی از مهم‌ترین موضوعات در اجرای این طرح ها استفاده از تجهیزات روز اروپا است. درواقع ماشین آلات اروپایی بوده و از تجهیزات چینی استفاده نشده است، درنتیجه محصولی که تولید می شود از نظر کیفیت بهترین محصول است. در کل کیفیت محصولات تولیدی این شرکت از جمله آهن اسفنجی  بسیار عالی است که قاعدتا محصول شمش با کیفیتی به بازار عرضه خواهد کرد.
    مستقیمی ادامه داد: از دیگر طرح های شرکت، کارخانه تولید سیم بکسل است. بخشی از منابع مورد نیاز برای این طرح تامین شده و برای بخشی دیگر در حال رایزنی با سیستم بانکی هستیم که انشاءالله بزودی این مشکل حل خواهد شد.
    معاون مالی و پشتیبانی شرکت جهان فولاد سیرجان  تصریح کرد: در کنار تمامی موارد یاد شده، توسعه ای با فاینانس خارجی با سقف 350 میلیون یورو  از طریق کشور اسپانیا در حال انجام است. این کار به صورت EPCF است و توسط یک شرکت اسپانیایی در زمینه ایجاد کارخانجات احیا و ذوب است.
    مستقیمی اظهار کرد: تفاوت این کار با کارخانه های دیگر آن است که به صورت هات شارژ انجام می شود. مراحل اولیه کار انجام و بحث هایی همچون بیمه و سرمایه‎گذاری انجام و تاییدیه های لازم از بیمه سی‌سی گرفته شده است. امیدوارم این کار جلو رفته و تحریم های جدید چندان در این مورد تاثیر گذار نباشد.
    وی در ادامه سخنانش افزود: به طور کلی ما در بدترین شرایط تحریم یعنی طی سالهای 91-93  کارخانه اول را در حالی که پیش بینی اجرای آن 36 ماهه بود، ظرف مدت 33 ماه اجرا و به بهره برداری رساندیم. در تلاش هستیم تا این سرمایه گذاری نیز به نتیجه دست پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر