خوش‌بینی بازار به افزایش قیمت طلا با وجود افت هفتگی

عصر معدن- بر پایه نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند.;

خوش‌بینی بازار به افزایش قیمت طلا با وجود افت هفتگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، معامله‌گران و تحلیلگران به اظهارات هفته گذشته جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اشاره کردند که انتظارات برای افزایش کمتر نرخ‌های بهره در آینده و پایان یافتن سیکل افزایش نرخ‌های بهره را برانگیخت. سایرین خوش‌بین هستند که در مذاکرات تجاری آمریکا و چین پیشرفتی حاصل خواهد شد و از رشد ارزش دلار آمریکا خواهد کاست.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 69 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و یک نفر معادل 6 درصد انتظار داشت قیمت طلا کاهش پیدا کند در حالی که 4 نفر یا 25 درصد نیز نظری نداشتند.

    در این بین، 476 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، 269 نفر یا 57 درصد افزایش قیمت طلا و 122 نفر یا 26 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالی که 85 نفر یا 18 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    برای هفته گذشته 50 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 59 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش‌بین بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 4.40 دلار یا 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و در 1226 دلار بسته شد با این حال، برای کل هفته حدود 0.3 درصد کاهش داشت. بهای معاملات طلا برای نوامبر حدود 0.9 درصد افزایش ثبت کرد.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" در این باره گفت: روشن است که موضع جدید بانک مرکزی آمریکا برای طلا مثبت است. با این حال انتظارات نسبت به سیاست پولی آمریکا ممکن است پیش از این تاثیرش را در قیمت‌ها گذاشته باشد. بعلاوه ادامه تنش ژئوپلیتیکی در اروپا نسبت به بریگزیت و ایتالیا، تنش با روسیه و نقاط دیگر، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه "لاسال فیوچرزانتظار دارد قیمت طلا پس از تحکیم در محدوده بالای 1220 دلار، افزایش پیدا کند.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه "پرایس فیوچرز" با توجه به اظهارات اخیر پاول نیز نظر مشابهی داشته و انتظار دارد قیمت طلا رشد بیشتری پیدا کند اما خاطرنشان کرد رشد ارزش دلار مانع صعود این فلز ارزشمند خواهد شد.

    جاسپر لاولر، مدیر تحقیقات گروه لندن کپیتال نیز به رشد قیمت طلا در کوتاه مدت خوش‌بین است زیرا انتظار دارد تحولات تجاری مثبت میان آمریکا و چین در هفته جاری، از روند رشد ارزش دلار بکاهد.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی کیتکو انتظار دارد طلا تغییر قیمت چندانی پیدا نکند اما وی خاطرنشان کرد: نتیجه دیدار تجاری میان آمریکا و چین، خواه مثبت باشد یا منفی احتمالا روی بسیاری از بازارهای کالا از جمله فلزات ارزشمند تاثیر خواهد گذاشت.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب روز جمعه 0.5 درصد رشد کرد و در 97.25 واحد بسته شد و برای کل هفته حدود 0.3 درصد افزایش ثبت کرد. این شاخص برای نوامبر تنها 0.1 درصد رشد داشت. طلا رابطه معکوس با دلار دارد و رشد ارزش دلار، این فلز زرد را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر