۶۱ طرح معدنی و فلزی با سه میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری

عصر معدن- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: این شرکت در ۶١ طرح معدنی و فلزی با سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده که روند سرمایه‌گذاری روبه رشد است.;

۶۱ طرح معدنی و فلزی با سه میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «اردشیر سعد محمدی» روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: همچنین 2 میلیون تن کنسانتره جدید را سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

    وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گذشته نهاد مالی بود که اکنون در سرمایه‌گذاری مستقیم وارد شده که برای اجرای طرح‌ها اقدام کرده است. در سال گذشته میزان سود این شرکت 391 میلیون دلار بوده که قرار است با اجرای برنامه‌ها این میزان تا سال ١4۰٧ به یک میلیارد دلار برسد. چراکه هر طرحی که تبدیل به مرحله عملیاتی شود منجر به سودآوری می‌شود.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: میزان سود خالص این شرکت در پنج سال اخیر روند رو به رشدی داشته است که بیانگر نگاه اقتصادی این شرکت به طرح‌هاست.

    وی با اشاره به سرمایه‌گذاری این شرکت در بازار سرمایه گفت: میزان ارزش بازار در روز گذشته ١6٨ میلیارد تومان بود و ارزش خالص دارایی‌ها بیش از 190 میلیارد تومان است. توانستیم در تابستان امسال سود سهامداران خرد را پرداخت کنیم.

    سعد محمدی با بیان اینکه 95 درصد ارزش دارایی این شرکت در شرکت‌های بورسی شکل گرفته است و نشانگر شفافیت در عملکرد است و بقیه شرکت‌ها را به سمت بورسی شدن می‌بریم.

    به گفته وی، 31 شرکت بورسی داریم که 95 درصد ارزش دارایی‌ها را شامل می‌شود و 45 شرکت غیر بورسی به ارزش 5 درصد است.

    وی با اشاره به مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طرح‌ها گفت: مجموع سرمایه‌گذاری تا پایان سال ١4۰۰ حدود 588 میلیارد تومان بود.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: مجموع سرمایه‌گذاری‌ها از ابتدای ١4۰١ تا کنون هفت هزار و 300 میلیارد تومان بوده است که شاهد رشد 12 برابری هستیم.

    وی با بیان اینکه 2 شرکت اکتشافی داریم، گفت: اکنون ١5 محدوده معدنی را شناسایی کرده‌ایم که دسترسی به ذخایر خوب معدنی است ضمن اینکه این شرکت در زنجیره فولاد و سنگ آهن کار می‌کند.

    سعد محمدی عنوان کرد: سال گذشته 80 میلیون تن سنگ آهن و امسال 100 میلیون تن سنگ آهن اکتشاف شده است همچنین 640 میلیون دلار ارزش این میزان سنگ‌های اکتشافی است.

    این مقام مسوول با بیان اینکه در نقاط کم‌برخوردار طرح‌های اقتصادی را اجرایی می‌کنیم گفت: پیرو تاکید رییس جمهور در جهت توسعه مناطق کم‌برخوردار این طرح‌ها اجرایی می‌شود تا اشتغال‌زایی و بهبود معیشت رونق بگیرد.

    وی ابراز امیدواری کرد: تا این شرکت با استفاده از فنّاوری‌های روز دنیا و بهره کندی از نیروهای متخصص و کارشناس در افزایش سهم تولید ناخالص ملی کشور قدم بردارد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به وضعیت معدن مس "جانجا" در سیستان و بلوچستان گفت: این معدن دارا مس و طلاست بر این اساس باید سالی ١6 میلیون تن باید مواد معدنی برداشت شود.

    وی خاطرنشان کرد: برای برداشت مواد متخلص معدنی، باید بیش از 75 میلیون تن عملیات معدنی صورت گیرد از این رو در حال برنامه‌ریزی و طراحی هستیم تا ضمن برداشت، مردمی بومی از منافع این معدن بهره‌مند شوند.

    سعد محمدی با بیان اینکه با 2 شرکت دانش بنیان همکاری می‌کنیم گفت: کارهای خوبی بر روی عناصر معدنی و فلزی صورت می‌گیرد.

    وی از شرکت دانش بنیان دعوت کرد تا در صورتی که طرحی در حوزه معادن و فلزات دارند ارائه کرده و مورد حمایت قرار گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر