فولاد از بلاتکلیفی تصمیم‌سازی خارج شد؛

شکست سناریوی خروج فولاد از بورس کالا

عصر معدن- پس از ۱۰ روز بلاتکلیفی در بازار فولاد و برگزاری نشست‌های پشت پرده که به داغ شدن بازار شایعات مبنی بر عزم جدی دولت برای خروج معاملات فولاد از رینگ معاملاتی بورس کالا دامن زد، درنهایت سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌طور رسمی روز گذشته اعلام کرد که دولت برنامه‌ای برای خروج فولاد از بورس کالا ندارد. البته این اعلام پس از مخالفت‌های مصرانه فعالان و کارشناسان این بازار و همچنین اظهار نظرهای منتقدانه از سوی کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی و حتی دستگاه‌های نظارتی و دقیقا یک روز پس از معرفی سرپرست فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان گزینه مدنظر رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارتخانه صورت گرفت.;

شکست سناریوی خروج فولاد از بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از دنیای اقتصاد، حسین مدرس‌خیابانی پس از جلسه چهارشنبه صبح هیات دولت گفت:‌ سازوکار بورس مربوط به قانون ماده 96 برنامه سوم توسعه بوده و حدود 15 تا 20 سال از عرضه فولاد در بورس کالا می‌گذرد و دولت نیز قصدی برای خروج معاملات فولاد از بورس کالا را ندارد. بورس یک شبکه پذیرفته شده است و کسی سعی در شل کردن سازوکار بورس ندارد. بورس فلزات متاثر از قیمت‌های جهانی است، به تناسب تامین خوراک داخل، صادرات و ارزآوری هم برای ما مهم بوده و بنابراین در این هفته شیوه نامه ‌ای در راستای افزایش صادرات ابلاغ می‌شود.

    وی افزود: همچنین برای تامین خوراک مواد اولیه کارخانه‌های نوردی نیز کف عرضه تعیین می‌شود که در صورت اطمینان از فعالیت کارخانه‌ها و حفظ اشتغال آنها مازاد محصولات به دیگر کشورها صادر می‌شود.

    همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که وجیه‌الله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان مسوول ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد منصوب شده و از این پس هماهنگی میان شرکت‌های فولادساز، معاونان تخصصی وزارت صمت و کمیته تنظیم بازار و بورس کالا از طریق این سمت جدید پیگیری خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر