وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت معادن فاریاب مطرح کرد:

مردم باید وجود کارخانجات و معادن را به عینه لمس کنند

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به هیچ وجه نمی پذیرم کالایی که در داخل تولید می شود و امکان ساخت داخل را دارد، وارد شود.;

مردم باید وجود کارخانجات و معادن را به عینه لمس کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  شاتا، رضا رحمانی در جلسه بررسی مهم ترین مسایل و مشکلات شرکت معادن فاریاب در جنوب کرمان با تاکید بر این موضوع، افزود: واردات کالاهایی که امکان ساخت داخل دارند مغایر با اهداف رونق تولید و ظلم به جوانان و اشتغال آن ها است.

    وی با بیان اینکه در حمایت از تولید هیچ محدودیتی نداریم، تصریح کرد: پارسال واردات 1339 قلم کالا را به خاطر حمایت از تولید داخل ممنوع کردیم و امسال 142 قلم کالای دیگر را به این لیست اضافه کردیم و این لیست همچنان باز است که اگر کالایی در داخل امکان ساختش وجود داشته باشد به لیست کالاهای دارای ممنوعیت واردات اضافه خواهد شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه محدویتی برای اعمال تشویق ها و حمایتها از واحدهای تولیدی در هیچ جای کشور نداریم، گفت: در استان هایی که محرومیت وجود دارد مانند کرمان نیاز به کار بیشتری وجود دارد.

    رحمانی بر ضرورت تسریع در تصمیم گیری ها تاکید کرد و افزود: برخی اختیارات در حوزه معادن به استانها تفویص شده است، شورای معادن در همین استان هم فعال است و این تفویض در جهت تسریع در تصمیم گیری ها بوده است.

    وی با تاکید بر این نکته که مردم باید وجود کارخانجات و معادن را به عینه لمس کنند، بیان کرد: همین حقوق دولتی وصول شده از معادن نیز باید با برنامه ریزی و به صورت قانونی در همان استان استفاده شود.

    گفتنی است در این جلسه مهمترین مسایل و مشکلات فرآروی شرکت معادن فاریاب مورد بررسی قرار گرفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت قول داد که در صورت فعال شدن تولید فرومنگنز در شرکت معادن فاریاب، این محصول را در جهت حمایت از تولید داخل به لیست کالاهای دارای ممنوعیت واردات اضافه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر