طی نیمه دوم ۲۰۱۹ میلادی رخ می دهد:

اژدهای زرد در مسیر کاهش تولید فولاد

عصر معدن- تولید فولاد چین در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش می یابد. این امر به علت کاهش ساخت و ساز و افت حاشیه سود کشور ایجاد شده است.;

اژدهای زرد در مسیر کاهش تولید فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، کاهش ساخت و ساز در بخش مسکن، محدودیت های ناشی از شرایط محیطی و افت حاشیه سود فولادسازان منجر به کاهش تولید فولاد چین در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهد شد.

    در نیمه نخست سال 2019 میلادی تولید فولادخام چین 492 میلیون تن و تولید محصولات فولادی 587 میلیون تن به ثبت رسید که به ترتیب حاکی از رشد9.9 درصدی و 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی است. این در حالی است که چین قصد دارد تولید فولادخام و محصولات فولادی خود را در نیمه دوم 2019 میلادی به طور چشمگیر کاهش دهد.

    موسسه فیچ پیش بینی می کند، رشد سخت و ساز مسکن در چین در نیمه دوم سال 2019 میلادی کند می شود که این امر موجب افت تولید فولاد این کشور طی مدت مذکور خواهد شد.

    همچنین برنامه بهبود کیفیت هوا منجر به ایجاد محدودیت هایی برای فولادسازان و در نتیجه کاهش تولید فولاد به ویژه در استان هبی خواهد شد.

    علاوه بر این، در نیمه نخست سال جاری میلادی رشد قیمت سنگ آهن منجر به کاهش چشمگیر حاشیه سود فولادسازان شدکه می تواند بر روند تولید نیمه دوم سال نیز تاثیرگذار باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر