قاچاق در انتظار قطعات یدکی ماشین‌آلات معدنی

عصر معدن- عضو کمیته ماشین آلات خانه معدن ایران معتقد است، وارد نشدن قطعات یدکی ماشین آلات معدنی به کشور قاچاق و خرید و فروش قطعات دست دوم در بازار را افزایش می‌دهد.;

قاچاق در انتظار قطعات یدکی ماشین‌آلات معدنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    محسن سید صالحی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» درباره تامین قطعات یدکی برای ماشین آلات معدنی، اظهار کرد: پس از تصمیمات گرفته شده در فروردین ماه برای تخصیص ارز 4200 تومانی به جهت تامین قطعات، این کار با مشکلاتی همراه شد زیرا ارزدولتی به میزان بسیار کمی تخصیص یافت و بسیاری از ثبت سفارش ها متوقف شدند. درنتیجه حجم واردات قطعات یدکی به کشور با کاهش همراه شد. به صورتی که میزان واردات به 10 الی 15 درصد سال گذشته رسیده است.
    وی ادامه داد: درحالی این اتفاق رخ داده است که ماشین آلات موجود نیازمند قطعات هستند، درنتیجه زمانی که قطعات به صورت رسمی وارد نشود 2  حالت ایجاد می شود. به این صورت که یا قاچاق افزایش پیدا می کند یا قطعات دست دوم در بازار خرید و فروش می شوند. این موضوع می تواند مشکلات زیادی را برای صاحبان ماشین آلات معدنی ایجاد کند.
    سیدصالحی بیان کرد: البته در 1 ماه اخیر بخشنامه هایی صادر شده  که کمی شرایط را بهبود بخشیده است. به عنوان مثال برخی قطعات  موجود در گمرک ترخیص شده است.
    به گفته عضو کمیته ماشین آلات خانه معدن ایران، تامین ارز از سامانه نیما نیز دشوار است و از سویی دیگر انجام خرید با ارز آزاد منجر به گران شدن قطعات می شود.
    سیدصالحی در پایان تاکید کرد: بدون شک در چند ماه آینده این مشکلات تشدید خواهد شد زیرا میزان قطعات موجود در بازار کاهش پیدا می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر