رییس سازمان ایمیدرو عنوان کرد:

بستر جهش تولید در حوزه معدن کشور فراهم است

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه بستر جهش تولید در بخش معدن و صنایع معدنی کشور به خوبی فراهم است.;

بستر جهش تولید در حوزه معدن کشور فراهم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو ، دکتر خداداد غریب‌پور در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: مقام معظم رهبری سال 99 را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند. خوشبختانه در بخش معدن و صنایع معدنی ایران زیربناها، زیرساخت هاو همینطور تصمیمات اساسی برای تحقق شعال سال از قبل اتخاذ شده است.

    رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق تولید شعار محوری سال گذشته بود که تلاش های زیادی به رغم تمامی تحریم ها و فشارهای بین المللی در کشور انجام شد.
    وی افزود: متاسفانه در سال های 2019 و 2020 چهار بار صنایع معدنی کشور از قبیل الکترود، کک سوزنی، پودر آلومینیوم، مس، طلا، آهن وآلومینیوم مورد تحریم قرار گرفت.
    غریب پور بیان داشت: پس از خروج آمریکا از برجام تحریم های جدی متوجه صنایع فلزی و معدنی ایران شد دلیل این تحریم ها نیز مشخص است چون حوزه توانمندی کشور بود.
    وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته علی رغم تمامی این تحریم ها و فشارهای بین المللی رشد خوبی در حوزه تولید، صادرات و اشتغال در مجموعه های معدنی کشور تجربه شد.
    رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته بیش از 3,5 میلیارد دلار طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی از جمله در زیر مجموعه های گل گهر، مس، مبارکه، چادرملو، آلومینیوم جنوب و غیره با اشتغال افزایی بالای 10 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
    وی افزود: جدا از این سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال گذشته به بالای 1700 میلیارد تومان رسید. غریب پور بیان داشت: سال گذشته در برنامه های سازمان ایمیدور 750 میلیارد تومان سرمایه گذاری بود که این رقم به 1800 میلیارد تومان رسید که جای مباهات دارد.
    وی ادامه داد: سال گذشته در مجموعه های فولاد مبارکه و مس بالای 10 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه گذاری داشتیم که امسال هم در چادرملو و گل گهر این اتفاق خواهد افتاد.
    رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش سرمایه یعنی رشد سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی بزرگ معنایش این است که بخش معدن و صنایع معدنی منابع لازم را برای توسعه خود به تنهایی در اختیار دارد.
    وی افزود: منابع بین المللی تامین مالی برای اجرای طرح ها در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران با اعمال تحریم ها به شدت دچار آسیب شده و منابع بانکی داخلی هم خیلی جوابگوی این حجم سرمایه گذاری نیست از اینرو سود بنگاه های اقتصادی در حال حاضر صرف توسعه معدن و صنایع معدنی در کشور می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر