"کرونا"،‌ عامل احیای معادن زغالسنگ چین شد

عصر معدن- چین ۷۰ درصد از ظرفیت تولید زغال سنگ خود را از سرگرفت. این اقدام با هدف تامین انرژی پایدار مناطق آسیب دیده از ویروس کرونا انجام شده است.;

"کرونا"،‌ عامل احیای معادن زغالسنگ چین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، با وجود این که چین در حال مقابله با ویروس جدید کرونا است اما 70.2 درصد از ظرفیت تولید زغال سنگ خود را از سرگرفته است.

    هفته گذشته هزار و 274 معدن زغال سنگ این کشور فعالیت هایشان را دوباره شروع کردند. میزان تولید روزانه زغال سنگ این معادن به 7 میلیون و 120 هزار تن رسید که برای اولین بار از ابتدای فوریه سال جاری رقم 7 میلیون تن را پشت سر گذاشت.

    زغال سنگ موجود در انبار نیروگاه های چین تا هفته گذشته مصرف 26 روز را تامین می کرد در حالی که اکنون حتی در استان هوبی-استانی مرکزی که متحمل بدترین وضعیت است- میزان موجودی این ماده معدنی برای 47 روز کافی است. این رقم بالاترین میزان موجودی استان هوبی در سال های اخیر است.

    این کشور در نظر دارد عرضه زغال سنگ را برای تولید برق و گاز طبیعی مورد نیاز کنترل ویروس کرونا تضمین کند. از این طریق می تواند تامین انرژی پایدار در مناطق به شدت آسیب دیده همچون ووهان و سایر شهرهای آلوده به این ویروس را فراهم کند.

    سازمان ملی انرژی چین اعلام کرد: دولت این کشور معدنداران را به از سرگیری فعالیت در معادن زغال سنگ ترغیب کرده و برای حمایت از حمل و نقل این ماده معدنی نیز مشوق هایی در نظر گرفته است.

    زغال سنگ یکی از منابع انرژی است که بزرگترین معادن آن در چین، هند، آمریکا و استرالیا قراردارد. چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده این ماده معدنی در جهان به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر