جاسوسی برای بازار مس!

عصر معدن- قرار است سرویسی راه‌اندازی شود که با استفاده از ماهواره‌ها، مدیران سرمایه، معدنکاران و معامله‌گران را از آخرین وضعیت کارخانه‌های ذوب مس و افزایش یا کاهش تولید آنها به سرعت باخبر می‌کند.;

جاسوسی برای بازار مس!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، شرکت انگلیسی Earth-i که در داده‌های مکانی متخصص است، قصد دارد خدمات ساوانت خود را به بخش مالی بفروشد زیرا خبر توقف تولید یا ازسرگیری فعالیت کارخانه‌های ذوب مس می‌تواند روی قیمت‌های مس تاثیر بگذارد.

    بازار مس به دلیل این که یک معیار مهم برای سنجش سلامت اقتصاد جهانی است، مورد توجه تحلیلگران قرار دارد و به دلیل کاربرد گسترده مس در بخش‌های مختلف از ساخت و ساز گرفته تا تولید، این فلز به دکتر مس معروف است.

    سرویس جدید قصد دارد مشترکانش را پیش از اعلام وضعیت از سوی شرکت‌های ذوب مس که ممکن است با تاخیر همراه باشد، از آخرین وضعیت فعالیت آنها مطلع کند. شرکت‌های خصوصی هیچ اجباری برای گزارش فعالیت ذوب مس خود به بازار ندارند و اکثر نظرسنجی‌ها از فعالیت ذوب به صورت ماهانه منتشر می‌شوند.

    شرکت Earth-i که پیش از این خدماتی برای بخش های ساخت و ساز، دفاعی و کشاورزی عرضه کرده است، قصد دارد سرویس جدید مس خود را در 18 اکتبر راه اندازی کند. این شرکت در یک سال گذشته سرگرم آزمایش این سرویس برای معامله‌گران، صندوق‌های سرمایه گذاری و تولیدکنندگان بوده است.

    شرکت کودلکو اعلام کرده بود کارخانه‌های ذوب مس چوکیکاماتا و سالوادور خود را از 13 دسامبر سال 2018 به مدت 75 و 45 روز برای عمل به مقررات محیط زیستی سخت‌گیرانه تعطیل خواهد کرد اما این تعطیلی طولانی‌تر از حد انتظار شد.

    سیستم شرکت Earth-i که 100 کارخانه‌ ذوب مس عامل 80 تا 90 درصد از تولید جهانی را دنبال می‌کند، از تصاویره ماهواره‌ای و فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تولید اطلاعات استفاده می‌کند.

    این شرکت از بیش از 20 ماهواره کیفیت بالا استفاده می‌کند و سال گذشته ماهواره خود را که قادر به جمع آوری تصاویر ویدیویی کیفیت بالا است، راه‌اندازی کرد.

    گای ولف، مدیر جهانی تحلیل بازار شرکت "مارکس اسپکترون" در این باره گفت: یک سرویس اولیه حدود 10 هزار دلار در سال هزینه دارد اما با سطح بالاتر آمار مفصل، می‌تواند به 250 هزار دلار هم برسد.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت مس برای تحویل سه ماهه در بازار فلزات لندن از زمانی که در آوریل به 6608 دلار و 50 سنت در هر تن صعود کرد، 14 درصد افت قیمت داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر