۱۷هزار نفر کارگرمعدنی تعدیل می شوند

عصر معدن- کارگران معدن Codelco's Chuquicamata تهدید به اعتصاب کردند.;

۱۷هزار نفر کارگرمعدنی تعدیل می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» معدن مس Chuquicamata، دومین معدن بزرگ مس در شیلی است که استخراج در آن انجام می شود.
    یک رهبر اتحادیه گفت: به زودی شاهد اعتراض به طرح تبدیل حفره باز قدیمی به یک معدن زیر زمینی خواهیم بود.

    4 نفر از اتحادیه های شش کارگر Chuquicamata رای دادند تا اعتصابات خود را پیش ببرند. آنها ادعا می کنندطرح های این شرکت برای تعمیر این معدن 39میلیارد دلار برای یک دوره 10 ساله خود در نظر گرفته اند، اما نتوانسته اند برای نزدیک به 5664 کارگر خود اقدامی انجام دهند.

    یلیانا اوگارت، رئیس جمهور اتحادیه شماره 2 در Chuquicamata، گفت: "ما در حال بدترین لحظات در روابط کاری خود با مدیریت Codelco Nelson Pizarro هستیم و این کمبود ما را مجبور به مشارکت در اعتراض ها می کند.

    اوگارت گفت: اتحادیه ها تاریخ را برای پیاده روی تعیین نکرده اند، اما آمادگی های خود را آغاز کرده اند.کودلکو، بزرگترین معدنچی مس جهان، از اظهار نظر در مورد این وضعیت خودداری کرد.

    این شرکت قرارداد 27 ماهه را در دسامبر 2016 با 6 اتحادیه اتحادیه های چوکیکاته امضا کرد این در حالی است که پس از مذاکرات نسبتا سریع، اما وضعیت کار اخیرا بدتر شده است، زیرا تعمیرات معدن مواجه با تاخیر در دلایل فنی و افزایش هزینه ها است.
    این شرکت اعلام کرده‌است  به اندازه 1700 شغل در معدن حذف خواهد شد و شرکت کودلکو در مورد اثرات " اجتماعی و اقتصادی " تعدیل نیرومورد توجه قرار نگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر