صادرکنندگان موادمعدنی درگیر تصمیمات بورس نیستند

فولادی‌ها سودده می‌شوند

عصر معدن- کارشناس بازار سرمایه چشم انداز خوبی را برای بازار فولادی ها و شرکت های معدنی صادراتی پیش بینی کرد.;

فولادی‌ها سودده می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    حامد مددی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» و با اشاره به تصمیمات اخیر بورس کالا به جهت عدم عرضه محصولات فولادی، بیان کرد: در روزهای اخیر مصوبات مختلفی در مورد آلومینیوم، مس و فولاد منتشر شده است، اما در زمینه قیمت گذاری دستوری این تصمیمات موقتی خواهد بود و بزودی قیمت ها براساس بازار ثانویه ارز مشخص می شود.
    وی ادامه داد: البته به دلیل قدرت واسطه ها در بازار و افزایش قیمت بازار آزاد، هنوز قیمت ها به صورت واقعی در بورس کالا نشسته است.
    وی با اشاره به تجربه سال 91 در زمینه افزایش نرخ ارز، تصریح کرد: در آن سال هم شاهد بودیم که پس از مدتی قیمت ها براساس قیمت واقعی ارز مشخص شده و سودآوری شرکت ها نیز براساس این موضوع همگن شدند.
    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: حال این احتمال وجود دارد که در گزارش 9 ماهه و یا 12 ماهه شرکت ها شاهد سودآوری باشیم.
    مددی با اشاره به شرکت های معدنی و صنایع معدنی، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مواد معدنی صادر می شوند، درنتیجه این شرکت ها چندان درگیر تصمیمات بورس نمی شوند و سودآوری آنها در 6 ماهه پیش رو آغاز می شود.
    وی ادامه داد: فولاد کاوه جنوب و فولاد هرمزگان که صادرات سهم زیادی در آنها دارد، درصورتی که روند صادراتی خود را ادامه دهند، سودآوری خوبی را شاهد خواهند بود.
    به گفته مددی، شرکت‌هایی که فروش داخلی دارند نیز با فاصله‌ای 2 ماهه سودآوری را آغاز خواهند کرد. درواقع می توان گفت چشم انداز مثبتی برای بازار سودآوری شرکت های فولادی و صادراتی معدنی و صنایع معدنی قابل تصور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر