یادداشت «فرهاد حسن‌زاده» در تحسین توجه شرکت مس به مسئولیت اجتماعی

انتشار «مس‌آباد» آفرین دارد

عصر معدن- «فرهاد حسن‌زاده»، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان و منتخب جایزه هانس کریستین اندرسن، در یک یادداشت با اشاره به انتشار مجله «مس‌آباد»، توجه شرکت مس به مسئولیت اجتماعی را ستود و نوشت این‌که یک سازمان در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای بچه‌ها هزینه می‌کند جای آفرین دارد.;

انتشار «مس‌آباد» آفرین دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، وی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام (farhad_hasanzade) نوشته است: «خواندنی‌های کودکان و نوجوانان کم شده‌اند. بچه‌ها سردرگم میان رسانه‌های تصویری و بازی‌های جذاب و شبکه‌های عنکبوتی دنیای اینترنت دست‌وپا می‌زنند و به‌سختی می‌توانند خودشان را پیدا کنند... بعضی ازنشریه‌ها به تاریخ پیوسته و به فراموشی سپرده شده‌اند. در نظر برخی از مدیران سیاسی‌کار بچه‌ها عددی نیستند که بخواهند برایشان هزینه کنند. باید جایی هزینه کرد که بیلان کاری برود بالا و لوح تقدیر بگیرند.»

    در ادامه یادداشت این نامزد چهار دوره جایزه آسترید لیندگرن آمده است: «در این میان می‌بینیم که نشریه‌ای پا به میدان می‌گذارد که بی‌سروصدا دارد کار خودش را می‌کند. این نشریه که مس‌آباد نام دارد و ضمیمه عصرمس است، از نویسندگان و شاعران و تصویرگران حرفه‌ای مجله را می‌سازد و برای دیده‌شدن بوق‌بوق نمی‌کند. هرچند این نشریه توزیع محدودی دارد و بخشی از آن میان فرزندان کارکنان صنایع مس منتشر می‌شود، اما همین‌قدر که یک سازمان دولتی در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای بچه‌ها هزینه می‌کند جای آفرین دارد. مگر ما کم شرکت‌های بزرگ ملی داریم؟ کم پالایشگاه و پتروشیمی و صنایع فولاد و فلان و فلان داریم؟ ظاهراً در قوانین آمده که چنانچه شرکت‌ها و کارخانه‌ها بخشی از درآمد خود را صرف فعالیت‌های فرهنگی کنند از نظر مالیاتی شامل تخفیف‌هایی خواهند شد. من که خبر ندارم. شما اگر دارید بگویید کدام‌شان به فرهنگ و بخصوص به کودکان توجه کرده و کاری برای رشد فکری و خلاقیت بچه‌ها انجام داده‌اند. حتی برای فرزندان شهری که آب و هوایش را مصروف و مسموم می‌کنند.»

    گفتنی است؛ نشریه «مس‌آباد» با سردبیری «لیلا ملت‌دوست» ضمیمه مجله «عصرمس» (نشریه داخلی شرکت ملی صنایع مس ایران») است که از سال گذشته با هدف عمق‌بخشی به روابط بین کارکنان و خانواده‌های آنان با شرکت ملی صنایع مس ایران، با حمایت دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس شکل‌گرفته و چهار شماره آن تاکنون منتشر شده است. «مس‌آباد» تلاش کرده بهترین‌های حوزه نویسندگی و تصویرگری کودک و نوجوان را دور هم جمع کند تا نشریه‌ای پربار و غنی برای فرزندان کارکنان شرکت مس باشد. این نشریه بین فرزندان کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران در تهران، استان کرمان و آذربایجان شرقی توزیع می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر