مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد :

برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید مس کشور به ۵۰۰ هزار تن

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ تغلیظ، کارخانجات ذوب، پالایشگاه و اسیدسولفوریک مجتمع مس سونگون گفت: با شروع عملیات اجرایی این طرح، کار راه‌اندازی کارخانجات ذوب، پالایشگاه و کارخانه اسید سولفوریک آغاز شده و فرآیند تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون فرآهم می شود.;

برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید مس کشور به ۵۰۰ هزار تن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، اردشیر سعدمحمدی افزود: ظرفیت تولیدی این طرح، 100 هزار تن مس کاتدی خواهد بود و تا پایان سال جاری ظرفیت کارخانجات ذوب مس کشور به 400 هزار تن می‌رسد.

    وی ادامه داد: با بهره‌برداری از کارخانه ذوب سونگون در آینده ظرفیت ذوب در شرکت مس به 500 هزار تن مس آندی حاصل از فرایند پیرو متالوژی خواهد رسید.

    سعد محمدی اضافه کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سونگون با ظرفیت ورودی 900 تن سرباره در روز و با هدف افزایش بهره‌وری و بازیابی مس موجود در سرباره‌های ایجادشده در مراحل ذوب آغاز خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به دستور ویژه وزیر صمت برای رعایت الزامات زیست محیطی در اجرای طرح های صنایع معدنی در کشور گفت: متعهد هستیم تمامی الگوهای زیست محیطی را به دقت رعایت کنیم و آخرین فناوری های روز را در این صنایع به کار ببندیم.

    سعد محمدی گفت: امروز شاهد عملیاتی شدن فاز 3 مجتمع مس سونگون هستیم که واحد ذوب و پالایش آن عملیاتی خواهد شد و 17 زیر پروژه به اجرا درخواهد آمد.

    وی افزود: با توجه به افزایش درخواست جهانی مس، به دنبال آن هستیم که علاوه بر تامین 20 درصد از سهم صادرات به کشورهای همسایه، سهم مناسبی نیز از تامین مس دنیا را به خود اختصاص دهیم.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: عیار مس تولید شده در بهترین شرایط در سطح دنیا 99.99 است در صورتی که در کشور ما توان تولید مس با عیار 99.999 را داریم و حتما از این ظرفیت بهره برداری خواهیم کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر