مصوبه پیشنهادی برای تولید الکترود گرافیتی در خراسان رضوی

تحقق ۳۷ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروانه های بهره برداری صنعتی سال ۹۶

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با تحقق ۳۷ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در پروانه های بهره‌برداری صنعتی در سال ۹۶ این استان رتبه اول سرمایه گذاری صنعتی کشور را به دست آورد و مجموع سرمایه گذاری صنعتی استان از ۹ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۵ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان در ابتدای سال ۹۷ رسیده است‌.;

مصوبه پیشنهادی برای تولید الکترود گرافیتی در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» به نقل از شاتا، راضیه علیرضایی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: سهم این استان از طرح های مهم کشور 12 درصد بود که از 6 طرحی که داشتیم 5 طرح به بهره‌برداری رسیده و فقط در طرح گندله امید نور بخش خصوصی تقاضای افزایش تسهیلات را دارد که امسال به نتایح خوبی خواهد رسید.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته 100 مورد گواهی کشف و 872 پروانه بهره برداری معدنی داشتیم، یادآور شد: 169 هزار و 45پروانه صنفی نیز داریم و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون یک هزار و 771 پروانه بهره برداری با اشتغال 30 هزار و 565 نفر در استان داشتیم.
    علیرضایی با اشاره به ورود ماشین آلات صنعتی به ارزش یک هزار و 200 میلیارد یورو از ابتدای سال 92 در این استان، گفت: صدور 273 فقره پروانه بهره برداری معدنی با اشتغال 2 هزار و 29 نفر در سال 96 و واگذاری 29 هزار و 495 کیلومتر مربع پهنه های معدنی که واگذاری 11 هزار و 833 کیلومتر مربع توسط ایمیدرو انجام شده از مهم ترین اقدامات سال 96 بود‌ه است‌.
    وی با اشاره به اینکه در سال 96 هدف گذاری تکمیل 166 طرح در این استان با پیشرفت فیزیک بالای 60 درصد را داشتیم، تصریح کرد: در این راستا اما 227 طرح و بیش از میزان هدفگذاری شده به نتیجه رسیده است‌.
    علیرضایی تعداد پروانه بهره برداری این استان را پنج هزار و 674 فقره دانست و گفت: میزان سرمایه گذاری این پروانه‌ها 152 هزار و 662میلیارد ریال بوده و در مجموع 188 هزار و 529 اشتغال به وجود آورده، از سوی دیگر سال گذشته، 334 پروانه صادر کردیم که 8 هزار شغل به وجود آورده است.
    علیرضایی در ادامه سخنان خود ایجاد دو شهرک صنعتی فناوری خاص (های تک) با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی و تعیین سهم بانک‌ها در تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی را از جمله مصوبات پیشنهادی خود مطرح کرد و گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده شمش نقره تولید داخل جهت ایجاد رقابت با شمش نقره قاچاق مصوبه پیشنهادی دیگر است.

    به گفته وی، تکمیل اکتشافات ژئوفیزیک و آب کارستی و تولید الکترودهای گرافیتی و نسوزهای پیشرفته با توجه به توسعه صنایع معدنی استان با مشارکت ایمیدرو و فرآوری آنتیموان نیز مصوبات پیشنهادی دیگری است که در دستور کار قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر