افزایش تولید و اشتغال با فعال سازی معادن کوچک

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیگیری دولت برای فعال سازی معادن کوچک گفت: این پروژه ها در آینده می توانند نقش بسزایی در افزایش تولید و در نتیجه اشتغال معدنی داشته باشد.;

افزایش تولید و اشتغال با فعال سازی معادن کوچک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی درباره برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال آینده، اظهار کرد: اولویت برنامه های وزارت صنعت، اجرای بیانات مقام معظم رهبری و سیاست دولت مبنی بر حفظ تولید و به تبع آن اشتغال است.

    وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در تامین نقدینگی و سرمایه در گردش با مشکل روبرو هستند، افزود: برای حل این مشکل پیگیری هایی انجام شده و با توجه به مسائلی که تولیدکنندگان در این سفر بیان کردند، تلاش مان را در وزارتخانه افزایش می دهیم، بانک ها نیز باید همراهی بیشتری داشته باشند، چراکه انصاف نیست واحدی می تواند تولید کند و بازار فروش دارد، اما به دلیل عدم سرمایه در گردش لازم، با ظرفیت پایین کار کند.

    به گفته رحمانی تامین مواد اولیه، ارز برای واحدهای تولیدی که نیاز به واردات مواد اولیه دارند، استمهال بدهی بانکی و مسائل مالیاتی دیگر مشکلات تولیدکنندگان است که در سفر به استان کرمان نیز مطرح شد و او آنها را پیگیری خواهد کرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح پروژه های اسید سرچشمه و خاتون آباد که تا آخر امسال به بهره برداری می رسند، گفت: برای این پروژه ها سرمایه گذاری کلانی انجام شده است و افتتاح آنها، برای اولین بار بعد از 30 سال ، صنعت مس را صنعت سبز خواهد کرد.

    وی با اشاره به سیاست وزارت صنعت برای فعال سازی بخش خصوصی در احداث و بهره برداری معادن کوچک، افزود: امروز در کرمان عملیات اجرایی تعدادی از این دست پروژه ها، مانند تولید کنسانتره و کاتد مس آغاز شد و واحدهای بزرگ معدنی همچون شرکت مس هم با خرید تضمینی محصولات به قیمت روز، به این شرکت ها کمک می کنند.

    به اعتقاد رحمانی بهره برداری از واحدهای کوچک معدنی در آینده، نقش بسزایی در افزایش تولید و اشتغال خواهد داشت.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تخصیص حقوق معادن نیز گفت: در این خصوص پیشرفت هایی نسبت به سال های گذشته داشته ایم، همچنین به واحد های معدنی تاکید کرده ایم که اولویت استخدام در هر استان و منطقه با نیروهای بومی است و تدارکات و منابع مالی نیز باید در آن استان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر