چشم اندازی روشن در انتظار فلز سرخ

عصر معدن- جهان در ۲۵ سال آینده به تمام مس استخراج شده از ۶۰۰ سال گذشته نیاز دارد.;

چشم اندازی روشن در انتظار فلز سرخ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، مدیر ارشد عملیاتی تجارت مس ریوتینتو می گوید طی 25 سال آینده جهان به معادل کل مس استخراج شده از دهه 1400 تاکنون برای برآورده کردن نیازهای انتقال انرژی سبز نیاز خواهد داشت.

    وی در کنفرانس جهانی مس CRU در سانتیاگو شیلی که در 28 تا 30 مارس برگزار شد گفت: اگر به این موضوع نگاه بلند مدت داشته باشیم مقیاس این چالش بسیار با اهمیت است. در 25 سال آینده ما به تمام مسی که در 600 سال گذشته استخراج شده است نیاز خواهیم داشت و این میزان مس تنها برای این است که همهچیز کار کند.

    وی ادامه داد: برای حرکت به سمت جهانی عاری از آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ای صفر طی 30 سال آینده چیزی جز یک انقلاب انرژی سبز لازم نیست و مس نقش کلیدی در این امر ایفا می کند.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه کربن زدایی یک محرکبزرگ برای تقاضای مس است گفت: انتظار می رود تقاضا سبز بیش از یک چهارم کل تقاضا در دستیابی به انتشار کربن صفر را تشکیل دهد.

    وی می گوید تخمین زده می شود شبکه برق رسانی و نیاز گسترده به آن تا سال 2050 حدود 5 میلیون تن به تقاضای مس خواهد افزود.

    تولید انرژی خورشیدی و بادی به ترتیب حدود 3 و 6 تن مس در هر مگاوات مصرف می کنند درحالی که این میزان برای انرژی حرارتی حدود یک تن در هر مگاوات است.

    در همین حال وسایل نقلیه الکتریکی معمولا80 کیلوگرم مس در مقایسه با حدود 20 کیلوگرم خودروهای موتوری احتراق داخلی نیاز دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر